PDA

Vis full versjon : Bankelyder foran førerside.



Pareli
06/08/10, 01:17
Har en V70 D5 -05 Mod. Move Edition.
Har en bankelyd forran på førersiden, vanskelig å si hvor. Men jeg har hatt merkeverksted til å se nærmere på plagene. Dem påstår at lyden kommer fra fjæra som vrir seg rundt i fjærskålen, og at dette er nomalt. Høres meget rart ut i mine ører. Høres mest ut som om hele hjulopphenget på førersiden er løst. Men så galt er det da ikke. Enkelte ganger vribrerer hele bilen oxo når jeg bremser ned, kan dette ha en sammenheng, eller er det bare asfalten som er ujevn?? Lyden dukker opp på ujevn vei, men kan oxo dukke opp på nesten helt flat og rett vei!! Noen som kan hjelpe meg, mens jeg ennå har garanti på bilen og fortelle hva som er feil?? 2 merkeverksteder finner nemilig ikke feilen. Surt å måtte betale dette på etterskudd nemlig om noe skulle være feil!! :mad:

Nicklas
06/08/10, 19:20
Har denne lyden på farens V70 -02 da er triangel liknende stykke som sit i karrosen og hjulopphenget som ikke sitter stramma nuk. Stramming av disse skruene vil hjelpa i ca 1 måned før det må strammast igjen.

klubba
12/08/10, 23:10
samme problem med min 07 v70,dunke knirke lyd i forstilling,vært 3ganger på verksted uten at de klarer å finne feil... kunne du tatt et bilde av denne "triangelen" som du nevner..

mister j
13/08/10, 23:03
Noen av dere som har sjekket om beskyttelsen i bunnen av fjæra er på plass?
Er bare en liten plastbit, som ligger rundt fjæra ca 8 cm, helt i bunnen.
Denne pleier å falle ut, og forutsake knekkelyder i forstilling.
Og det beste er at denne koster bare 30-40 kr...

Marken
14/08/10, 18:48
Har denne lyden på farens V70 -02 da er triangel liknende stykke som sit i karrosen og hjulopphenget som ikke sitter stramma nuk. Stramming av disse skruene vil hjelpa i ca 1 måned før det må strammast igjen.

Hvorfor ikke bare få nytt og gjøre det skikkelig. for jævlig å hopp ifra bukk til bukk bare for å teite igjen noen skruver! :)

Dag Thomas
15/08/10, 08:33
Jeg fikk denne lyden etter fjørene ble skifta. Hos meg kommer tdet i typ bratte hellinger oppover samt over fartsdumper. Høres ut som noe vrir seg ja, at nesten ikkke fjøra sitter godt nok.:mad:

neris
15/08/10, 15:40
Vi er nok flere som har samme lyden. Har strammet til mutterne på toppen av fjæren, altså i motorrom. Da blir de midlertidig borte..

På den andre siden har jeg en annen lyd. vært inne på volvo 2 gang. de finner ikke feilen.. mener d kanskje er demperen.. selv om den ikke lekker.. men en kjenning var i sverige med samme lyden. da skiftet de noe som står i underkant av demperen/fjæra. Vet ikke hva det var... ??

Dag Thomas
15/08/10, 20:46
Kom det tilbake igjen?