PDA

Vis full versjon : 240 turbo, vann i olja etter 5 min



Rmodalen
05/08/10, 17:16
Hei, nå har jeg satt sammen motoren min, og så når jeg startet den og helte på vann, så begynte bilen å ryke noe veldig hvitt, jeg stoppet bilen også så jeg på oljen og den var hvit, Jeg lurer på om turboen er koblet riktig? siden det kom vann i olja så veldig fort. http://i426.photobucket.com/albums/pp350/Rmodalen/IMAG0097.jpg Men jeg planslipte ikke toppen før jeg satt den på, siden toppen var ny-overhalt.

Og så er vell de 2 "høytrykks" koblingene på siden av turboen til vannet? og så er den lille slangen på toppen olja? og under turboen så går den i bunnpanna? eller er jeg helt på jordet?

skistav
05/08/10, 18:11
over og under er olje sidene er vann. så det ser rektig ut

Luigi
05/08/10, 18:17
lukter det eksos av ekspansjonstanken ?

Rmodalen
05/08/10, 19:26
lukter det eksos av ekspansjonstanken ?

Det har jeg faktisk ikke luktet etter, men jeg pelte av toppen og sender den inn til planing i morgen og trykktesting. Så får håpe det blir futt i den da :) Og når jeg pelte den av så var det ene stemplet sota og det andre var ikke sotet i det hele tatt, ikke noe sot, Men lå en liten dam med kjølevæske i sylinderen.

Forresten, er det noen som vet hvor tykke orginale krengestag på denne bilen er? Jeg målte 23mm foran og 21mm bak på denne bilen.

Er en orginal 240 turbo, b21et.

ArneR
05/08/10, 22:40
Kjølevannet i sylinderen kan like gjerne ha kommet når du tok av toppen, om du ikke tappet systemet for kjølevæske før du demonterte.

Diameter på krengestagene høres riktig ut, ihvertfall framme. Kjøpte et sett som angivelig skulle være fra turbobil, men der var det 23mm/23mm..

tor
05/08/10, 22:54
bytt oljetilførsels slange til en med pressede tilkoplinger
etter at du har brent opp bilen

Christian
05/08/10, 23:51
Hvis toppakninga er gåen, slik at det lekker vann inn i systemet, vil det stempelet bli vaska veldig av kjølevannet.

Derfor er et eller flere stempler mye reinere enn dem andre..

Rmodalen
06/08/10, 00:04
Hvis toppakninga er gåen, slik at det lekker vann inn i systemet, vil det stempelet bli vaska veldig av kjølevannet.

Derfor er et eller flere stempler mye reinere enn dem andre..


ja, det er også en veldig stor muligehet ja, Men nå får vi se ossen det går til mandag, da jeg reiser bort i helga.

Og forresten så var det temmelig lik komp på alle sylindre, 7.5 til 7.7 var kompen på alle sylindere :)

Rmodalen
06/08/10, 00:06
bytt oljetilførsels slange til en med pressede tilkoplinger
etter at du har brent opp bilen

Jepp, det burde jeg, men må bare få bilen til å gå ordentlig først :)

ArneR
06/08/10, 05:42
7,5 til 7,7 hva? Epler? Bananer? :p

Var det bar dette, kunne du ikke ha gjort det riktig? Hadde du gass-spjeldet åpent når du testet?

JonasS
07/08/10, 11:52
Sikkert bar han mener..:) Det var isåfall tålelig lite.. Har sikkert ikke åpnet spjeldet. men har bekreftet at kompen er lik på alle syl. da, så det vil meget sansynelig bli bra hvis du gjør det! :)

Martin.S
07/08/10, 12:21
7,5 til 7,7 hva? Epler? Bananer? :p

Var det bar dette, kunne du ikke ha gjort det riktig? Hadde du gass-spjeldet åpent når du testet?

Kald motor;)

ArneR
07/08/10, 13:03
Og så? Tror du huggeriene tenner bål under motorene før de komp tester dem også eller? :p

Nei, her er det enten gjort feil, eller så er det noe galt med motoren..

Martin.S
08/08/10, 21:51
Og så? Tror du huggeriene tenner bål under motorene før de komp tester dem også eller? :p

Nei, her er det enten gjort feil, eller så er det noe galt med motoren..

Man skal ta komptest på driftsvarm motor for å få korrekte verdier. Ting utvider seg når det blir varmt vet du;)

ArneR
08/08/10, 23:03
Målte komp. på den "nye" motoren min en stund etter kjøring, og fikk ca. 180psi på alle sylindrene, altså rett over 12 bar.

Om jeg hadde gått ut og tatt en ny komp. test i morgen når motoren har stått kald hele natta, tror jeg ikke jeg hadde fått et så lavt resultat som 7-8 bar uansett..

Martin.S
09/08/10, 17:55
Målte komp. på den "nye" motoren min en stund etter kjøring, og fikk ca. 180psi på alle sylindrene, altså rett over 12 bar.

Om jeg hadde gått ut og tatt en ny komp. test i morgen når motoren har stått kald hele natta, tror jeg ikke jeg hadde fått et så lavt resultat som 7-8 bar uansett..

Nei det var litt lavt, men det jeg vil fram til i posten over er at det riktige er å måle når motoren er varm. Om du er inig eller ikke er samme for meg. Nok offtopic snakk.