PDA

Vis full versjon : bilvugge/ tralle



microplex
05/08/10, 16:32
hei og hå!

lurer litt på om noen veit hvor det går ann og få tak i evt noen bukker på hjul till og trille karos. rundt på verksted. da forstilling og bakstilling er tatt av ;)

eller må man bygge seg en vugge ??

OHKorpan.
07/08/10, 09:28
Clas olson,biltema eller Jula har dette.

microplex
08/08/10, 17:33
Clas olson,biltema eller Jula har dette.

sikker? har ikke finni noe der

OHKorpan.
08/08/10, 20:48
Leste litt fort her:confused:
Jeg mente hjul til å evt lage noe slikt.

TurboHansen
08/08/10, 21:28
Jeg kommer til og kjøpe meg to biltema motorbukker som jeg modifiserer litt ;) Skal funke det.

larset
08/08/10, 21:39
http://www.verktygsboden.se/
art nr.81768

microplex
08/08/10, 22:13
Jeg kommer til og kjøpe meg to biltema motorbukker som jeg modifiserer litt ;) Skal funke det.

har hørt de selv


Leste litt fort her:confused:
Jeg mente hjul til å evt lage noe slikt.

det jeg trodde :P

http://www.verktygsboden.se/
art nr.81768

veit det finnes hjul traller med hjelper ikke når det ikke er hjul på den :P

men gidder heller ikke og ha en så stor kladde i verkstedet

TurboHansen
08/08/10, 23:03
Jeg kom fram til at jeg måtte gjøre biltema bukken litt høyere samt sette på en avstiver, er jo ikke store saken det, og dem koster jo ikke mer enn 600kr elno heller ;)

microplex
08/08/10, 23:40
Jeg kom fram til at jeg måtte gjøre biltema bukken litt høyere samt sette på en avstiver, er jo ikke store saken det, og dem koster jo ikke mer enn 600kr elno heller ;)

ha hørt det jeg også. men vi får se om bilen bare blir stående på bukker :p

Wrasko
08/08/10, 23:55
Vugga som larset lenket til er jo genial! Tar ikke så mye mer plass enn selve bilen heller.. (er jo minus fangere etc, så blir 10cm mer eller no)

http://www.verktygsboden.se/V06/shop/bilder/produkter/81768_big.jpg

microplex
09/08/10, 00:08
Vugga som larset lenket til er jo genial! Tar ikke så mye mer plass enn selve bilen heller.. (er jo minus fangere etc, så blir 10cm mer eller no)

http://www.verktygsboden.se/V06/shop/bilder/produkter/81768_big.jpg

Det er jo greit nok, men hvor skal du ha den når du ikke har noe karosseri i den ;)

Wrasko
09/08/10, 05:22
Serjo ut som om det er mulighet for å korte den ned på midten ihvertfall, så jeg ville nok ha hatt det sånn at alt verktøyet stikker "inn" i midten på den, så da tar den nesten ikke plass likevell :p..

OHKorpan.
09/08/10, 15:58
Jeg kommer til og kjøpe meg to biltema motorbukker som jeg modifiserer litt ;) Skal funke det.

Har en sånn bukk fra jula nå, å jeg er ikke høy i hatten med en alu femmer skrudd fast til denne....Virker vinglete å ustødig:confused:
Men det går ann å forsterke.

Uansett så blir det billigst og sterkest om man lager en fra starten. Motorbukkene er for smale,for lave,svake og ubrukelige hjul til å trille en bil med. Eneste man bruker da er jo svingskiva/bolten å den er også for svak for en bil, her ville jeg brukt ett hjulager(Nav fra volvo 740;))

TurboHansen
09/08/10, 16:24
Har en sånn bukk fra jula nå, å jeg er ikke høy i hatten med en alu femmer skrudd fast til denne....Virker vinglete å ustødig:confused:
Men det går ann å forsterke.

Uansett så blir det billigst og sterkest om man lager en fra starten. Motorbukkene er for smale,for lave,svake og ubrukelige hjul til å trille en bil med. Eneste man bruker da er jo svingskiva/bolten å den er også for svak for en bil, her ville jeg brukt ett hjulager(Nav fra volvo 740;))

Hmm... De skal jo bare bære 500-600kg, ja tenkte egentlig på og lage selv men er jo svindyrt om man skal kjøpe materialet man trenger for og lage det :confused:

OHKorpan.
09/08/10, 20:40
Hmm... De skal jo bare bære 500-600kg, ja tenkte egentlig på og lage selv men er jo svindyrt om man skal kjøpe materialet man trenger for og lage det :confused:

Har regnet på det selv, en lengde (6m)50x50x4 firkantrør så er man kommet langt. 6hjul, 2hjulnav og en time ved en dreibenk-bormaskin.
Er også en fordel att man kan skru den fra hverandre når den ikke er i bruk:D

Lakken er sprukket rundt sveiser på min Jula-bukk, det synes jeg antyder til att er laget av lada stål...

TurboHansen
10/08/10, 16:44
Kjøpte meg sånn biltema motorbukk i dag, fikk studert litt og fant ut at den blir brukt som motorbukk :p Skal dra å høre hvor mye det er pr meter av det stålet du sa, så blir det å bygge noe selv :) Sånn greie må jeg ha hvertfall ;)

OHKorpan.
10/08/10, 19:02
Kjøpte meg sånn biltema motorbukk i dag, fikk studert litt og fant ut at den blir brukt som motorbukk :p Skal dra å høre hvor mye det er pr meter av det stålet du sa, så blir det å bygge noe selv :) Sånn greie må jeg ha hvertfall ;)

Ca 13kr pr kilo.

Jan-Einar Jenssen
03/09/10, 08:12
laga en ganske så provisorisk "trille" til 745. funka ganske fint førr mæ, da det ikke er plass til noe stor vugge i garasjen min. ligger noen bilder nederst på den sia. :)

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9494

kan jo være et alternativ viss man bare trenger å få flytta bilen rundt når den mangler for/bakstilling :)

Frigstad Racing
06/03/15, 05:43
Noen som har noe bilder eller? Tenkte bygge en :)

Jimmen
07/03/15, 13:37
Tholandsli bygget en selv :)
Tror det ligger i prosjekt tråden hans.