PDA

Vis full versjon : powertrax diff, no-slip eller vanlig?



JonasS
04/08/10, 17:57
Hei! Sitter og leser paa summitracing, og er interessert i en slik locker. Jeg proever og lese meg frem til hovedforskjellen paa disse 2 som jeg nevner her nedenfor. Noen som vet dette og kan forklare? Er den ene mer slitester/taaler mer juling enn den andre?



Powertrax 2210-LR - Powertrax Lock-Right Lockers

Powertrax 92-0430-2700 - Powertrax No-Slip Traction Systems

JonasS
05/08/10, 18:22
Ingen som vet? Jeg tenker at dyrere=bedre.. men vet ikke heelt hva dette no-slip betyr..
Set det er snakk om noe fjærer og rask inne i diffen, som skal, slik jeg forstår det, motvirke lyder fra den.. Men, er jo også flere ting som kan havarere da. Noen som har et tips om noen jeg kan spørre om dette?

pogona
17/08/10, 14:02
no slip lockern er litt anerledes oppbygd enn lockright lockern for å unngå ulyder når den "fjærer over" i sving osv. har nett mottatt lockright i posten og ser fram til montering, ser enkelt ut. litt ulyder kan eg leve med så for min del var ikkje 2700,- ein upris for ei sperr levert på døren.

JonasS
17/08/10, 15:38
pogona: Er helt enig! Skal bygge 240 med litt motor til søndagskjøring + ev. banekjøring.
Takler å høre at bilen lever jeg også..:)
Få høre da, om montering, funksjonabelitet osv..:)

rogern
17/08/10, 21:52
har montert powertrax "no slip" i min egen aksel og på en kompis sin + var med når brodern monterte sin(vi gjorde det samtidig)

ganske enkel og montere.
jeg og brodern har 240 med 1031. det gikk helt smertefritt.
på kompisen sin volvo 940 var det for stor glippe så måte lage 2 shims.
lagde ut av ei 1mm rustfri stålplate. har funka fint hittil.
følger med en 4 kanta stålbit som er laget slik at hvis den passer inn med den brede sida er det for mye glippe. går den ikke inn med den smale sida er det for trangt.

den lager litt "klakke" lyder i starten men blir bedre når den kjøres inn. dette er også nevnt i bruksanvisninga. det er iallefall kompisens erfaringe. har ikke prøvd min egen enda. kun montert.

woxholt
19/08/10, 05:10
så da er det " no slip" jeg bør gå forr? :b

rogern
20/08/10, 17:04
det som står i summitkatalogen er at no-slip diffen er "presisjons-syncronisert"
og at den pga det er svært stille(lager ikke tikkelyder)

dette står det ikke no om under lockright diffen så er mulig den ikke har den "finessen"

aussie lockerne som bakaxel selger lager vel tikkelyder etter hva jeg har lest her på forumet.



så da kan du velge selv. tikkelyder eller ikke.
mulig det er andre forskjeller også da.

woxholt
23/08/10, 05:33
takker for svar.

da går jeg forr den uten tikkelyd :D

ArneR
03/07/13, 08:10
Holy thread ressurection. :p

Går i tanker om å investere i en powertrax no-slip locker selv,men etter å ha googlet en del så er det mange som mener den ikke er så stille som powertrax skal ha det til. Noen som kan opplyse meg om det er tilfelle? Rogern?