Vis full versjon : Erfaringer fra godkjenning med avvik på camber og caster
Har hatt bytta til senkesett på bilen og hadde bilen på 4hjulskontroll idag men ble ikke helt fornøyd med resultatet:
Camber H.S: -0*49' (angitt område: -0*12' 0*48').
Caster H.S.: 4*12' (Angitt område: 4*30' 5*30').
Dette er en 940 og det er jo kun mulig å justere spissinga.
Vil dette bli godkjent hos vegvesenet siden det er såpass lite avvik og det ikke kan justeres?
Casterstag kan jo du bytte, Volvo har jo forskjellige der. Du får berre prøve, tippar på at det går bra.
ja, bytte, men vil det bli bedre? Foringene ser fine ut på alt der ved hjulopphenget, bortsett fra de øvre på stabstaget,men de burde jo ikke ha noe å si?
ja, bytte, men vil det bli bedre? Foringene ser fine ut på alt der ved hjulopphenget, bortsett fra de øvre på stabstaget,men de burde jo ikke ha noe å si?
Det var vel akkurat av denne grunnen dei var laga, endringrar på bilar med senka understell.
Mekonomen fører justerbare.
å? Får man et eget casterstag til senka biler?
Volvo har div forskjellige stag til diverse bruk, feks heavy duty biler etc..
http://webkat.mekonomen.se/images/mastercopy/Artbild/08-70616.jpg
Slik ser mekonomen sin ut. Veiledene pris er 607,- pr stk, det er inkludert foringa som er på bildet.
Det er jo ikke så ille pris for justerbare stag. Det er vel kanskje omtrent det standard stag koster hos volvo også, er isåfall ikke noe å lure på når de evt må byttes. Men håper jeg i utgangspunktet slipper å bytte de. Vet dere noe om vegvesenet har litt marginer på det, iogmed at dette ikke orginalt kan justeres?
Update, jeg avbestilte timen hos vegvesenet og utsetter godkjenninga litt.
Noen som vet hvor lenge en 4-hjulskontroll er gyldig?
Hvis jeg ikke husker feil er det 6mnd når det gjelder godkjenning av senk
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.