PDA

Vis full versjon : Problem med gir



H.Flote
02/08/10, 18:01
Hei, er bare plage med bilen min for tiden :(
for tiden får jeg den ikke i gir annen en 3,4,5 gir avåtil, og noen ganger får jeg den i gir på alle gira uten problem, noen ganger ikke noen..

noen som vet hva som kan være ødelagt? synkroniseringa i kassa eller noe?
takker for svar :cool:

jan_m
02/08/10, 19:45
høres ut som gir gaflen/e kjøp deg ny kasse trur ikke det løner seg og reparere..

RampagE
02/08/10, 21:04
Kanskje langsøkt, men du har ikke sjekka om braketten til revers-sperra er løs?

Autotech
02/08/10, 22:05
Åssen girkasse har du??

H.Flote
02/08/10, 22:39
Åssen girkasse har du??

er en m47, uten overdrive.

H.Flote
02/08/10, 22:39
Kanskje langsøkt, men du har ikke sjekka om braketten til revers-sperra er løs?

hvordan sjekker man det da? :D

H.Flote
02/08/10, 22:40
høres ut som gir gaflen/e kjøp deg ny kasse trur ikke det løner seg og reparere..


spørsmålet det.. var noe burning inni bildet da kassa tok kveld så :o

flarssen
03/08/10, 05:29
Hei, er bare plage med bilen min for tiden :(
for tiden får jeg den ikke i gir annen en 3,4,5 gir avåtil, og noen ganger får jeg den i gir på alle gira uten problem, noen ganger ikke noen..
Gjelder det både når bilen ruller og når den står? Kan være clutchen som ikke frir ordentlig. Prøv om den glir lett inn dersom du stopper motoren.

H.Flote
03/08/10, 10:12
Gjelder det både når bilen ruller og når den står? Kan være clutchen som ikke frir ordentlig. Prøv om den glir lett inn dersom du stopper motoren.

om motoren står da er det ca det samme, noen ganger er girkassa strøken uansett om motoren går eller ikke, noen ganger er den helt ræva :s har prøvd å stramme clutshwiren, men vet ikke om den ble stramma nok :s men dagen etter at dette problemet oppstod hadde vaieren og jallapatenten på utløserarma eller hva det heter flytta seg halveis opp på arma, så da trodde jeg at det var null stress å ordne, men det var det vist ikke.. :s

jan_m
03/08/10, 20:11
hadde pelt ned kassa og sett på clutsjen koster ikke mye og prøve men er det en m47 hadde jeg sett meg rundt eter ny kasse og clutsj...

RampagE
03/08/10, 21:42
En annen ting som er kurant å sjekke er jo om du har olje på girkassa...
Skylling og ny olje er aldri feil hvis den har vært med på litt varmgang og tannpuss :D

H.Flote
03/08/10, 22:21
hadde pelt ned kassa og sett på clutsjen koster ikke mye og prøve men er det en m47 hadde jeg sett meg rundt eter ny kasse og clutsj...


jepp, har tilgang til bilbukk så er vel ikke store saken når jeg også er hjelpt av en som kan å skrue så :) har leita etter ny kasse nå de siste dagene, men er M90 plugnplay?

H.Flote
03/08/10, 22:22
En annen ting som er kurant å sjekke er jo om du har olje på girkassa...
Skylling og ny olje er aldri feil hvis den har vært med på litt varmgang og tannpuss :D


det kan vær :) tanpuss har den desverre vært ute for før ja :s men frykter det er noe verre når kassa er slik den er :(