PDA

Vis full versjon : Tull med dashbord og langlys.



powdersled
31/07/10, 18:47
Jeg har en 03 XC70 D5 som har den irriterende feilen at dashbordlyset er veldig svakt noen ganger. Når dette inntreffer så virker heller ikke langlysene og heller ikke grøfte/tåkelys. Er det noen som har vært borti dette eller har et forslag på hva som forårsaker dette så hadde jeg satt stor pris på å fått hjelp til løsning på problemet.

Morgis
02/08/10, 18:06
sjekk batteripolene dine og koblingene rundt batteriet.

powdersled
04/08/10, 23:42
sjekk batteripolene dine og koblingene rundt batteriet.

Takk for svar. Jeg har sjekket batteripolene og de var rene og fine. Ladet 13,9volt på tomgang. Men batteriet holdt bare 12,6 - 12,7 volt, så det skal få seg en lading. Hvis det ikke blir bedre etter det så tror jeg det blir et batteribytte.

Morgis
04/08/10, 23:44
bør ikke gå ut over elektronikken før volten faller under 10v.
er nok noe annet feil.
Minner om dårlig kontakt en eller anna plass. Typisk jordingsproblem når noe faller halvveis ut, og bare gløder litt

powdersled
05/08/10, 18:40
bør ikke gå ut over elektronikken før volten faller under 10v.
er nok noe annet feil.
Minner om dårlig kontakt en eller anna plass. Typisk jordingsproblem når noe faller halvveis ut, og bare gløder litt

Lurer på om det er en slags prioritet på strømforbrukerne? Dashbordlys, grøfte/tåkelys og langlys er vel ikke de viktigste hvis det begynner å bli litt lite strøm?

Morgis
05/08/10, 18:49
ja kanskje. aldri hørt om noe slik men

powdersled
08/08/10, 18:01
Etter at jeg ladet batteriet og fikk det opp på 13,8 volt så har lysene virket hver gang jeg har kjørt bilen. Om det er tilfeldig eller ikke er tidlig å si, men det får vise seg etterhvert da.

aarnes
08/08/10, 18:08
Jeg har hatt svært lav spenning tidligere og aldri opplevd det du beskriver.
Faktisk så lav at bilen ikke har startet , men alt har lyst som det skal fordet.
Bare greit å vite for din del :)