PDA

Vis full versjon : 960 på vinteren?



MariusF
31/07/10, 18:29
Hvordan er 960`n på vinteren? Har automat!

henrik940
31/07/10, 18:30
Sikkert ikke noe værre enn 940'in hvertfall. Har du sperre er 940 en drøm på vintern ihvertfall, da sitter du ikke fast :p

John Walley Racing
31/07/10, 18:56
uhm... henrik... er jo akkurat det du gjør... dog etter å ha kjørt ut pga leeeeeeeiiikiiingggg... hehehehe... ;)

Men bortsett fra det... helt grei fremkommelighet...

henrik940
31/07/10, 18:58
uhm... henrik... er jo akkurat det du gjør... dog etter å ha kjørt ut pga leeeeeeeiiikiiingggg... hehehehe... ;)

Men bortsett fra det... helt grei fremkommelighet...

Satt ikke så ofte fast i fjor faktisk, bare noen ganger da snuta sto helt ute i grøfta :p

Har man sperre på vintern så tror jeg man kommer seg greit fram! :)

Johan S
31/07/10, 18:59
960 er faktisk veldig fin på vinteren, selv uten sperre! Med auto er en myk start en lek. Men det kommer nok veldig an på hva slags dekk du har.

John Walley Racing
31/07/10, 19:02
Satt ikke så ofte fast i fjor faktisk, bare noen ganger da snuta sto helt ute i grøfta :p

Har man sperre på vintern så tror jeg man kommer seg greit fram! :)

med andre ord du begynner å få taket på leikinga... hehe... :D

MariusF
31/07/10, 19:26
Det hørtes betryggende ut! :)

Ser for meg at den kan være litt skummel å kjøre fort med på vinteren. Da det er en tung og stor bil, med bakhjulstrekker! Så greit å ta det litt easy :cool:

Men sikkert fin å sladde med da! :rolleyes: Har aldri kjørt bakhjulstrekker på vinteren, så det kan jo bli artig!

Mysemannen
31/07/10, 19:27
960 er faktisk veldig fin på vinteren, selv uten sperre! Med auto er en myk start en lek. Men det kommer nok veldig an på hva slags dekk du har.
Dette.

Jobbe88
31/07/10, 19:54
Du kjører aldri like fort på vinter som på sommeren uansett. Å kjøre fort er et relativt begrep også. Selv kjører jeg 940 , å synes det ikke er noe problem å ligge i 150 med sleng. Men kjører ikke fort i krappe svinger uansett..

kermitt
31/07/10, 19:58
må avpasse farten etter forholdene uansett bil, må normale norske vinterveier spiller det ingen rolle om bilen dytter, skyver, kravler på alle fire, kommer fra japan eller sverige. alt kommer ann på sjåføren. det en forusettning å ha skikkelige hjul uansett bil.

de_icer
31/07/10, 22:51
Med originalsperra klatrer de kjempebra, 760 uten sperre er helt forferdelig på vinterføre, 960 med sperre er helt glimrende.

Selv med skikkelig erkedårlige vinterdekk (3,5mm mønster billig dritt uten pigger fra 2002) spant jeg meg ut av relativt store snømengder i fjor vinter - Men å stoppe var en helt annen sak!

Jeg sleit med å komme opp noen ganger i fjor, men det var med Transporteren, aldri med 960'ene.

Madammen med helt nye hakka r og 960 syntes ikke det var noe glatt. Hun la ikke merke til at bilen hadde bakhjulstrekk, for å si det sånn. Og her snakker vi rekordvinter.

John Walley Racing
31/07/10, 23:48
dekk er jo alfa og omega egentlig... og som sagt tidligere så kjører en som har litt mer enn papp mellom øra endel saktere og roligere om vinteren....
unntaket er gjerne overraskende mange oslo sjåfører hehe...

Espen Title
01/08/10, 11:21
960 med manuell og sperre var veldig morro i vinter det :D

ChrML
01/08/10, 20:19
940 fungerer hvertfall bra på vinteren. Har kjørt to vintere med 940 bakstilling og uten sperre med relativt dårlige dekk første vinteren, og det fungerte bra. Ikke så dårlig grep og man kan kjøre fort.

Siste vinteren har jeg kjørt med 960 bakstilling og sperre. Det fungerer enda bedre. Skal være rimelig dypt med snø før man begynner å få problemer.

Er en vanesak det med FWD vs RWD på vinteren. Jeg har alltid kjørt RWD på vinteren og trives med det, hater alt som har med FWD på vinteren :p. Som med all bil, man merker hvor fort man kan kjøre om vinteren og man tilpasser farta/leikingen etter forholda. Det er null problem å kjøre tung bakhjulstrekker om vinteren, det er faktisk veldig morro :D.