PDA

Vis full versjon : Automat girer "hardt"



OddMagne
31/07/10, 11:52
Har ZF22 i min 940. Den "rykker" ganske godt under giring med litt belastning. Ved fint gasspådrag, veksler den mjukt og fint, men med ein gong det er snakk om litt turtal er det nesten som det klakkar i heile karoseriet ved veksling. Kva kan gjere dette?

Volvo_960_1995
31/07/10, 13:00
Har ZF22 i min 940. Den "rykker" ganske godt under giring med litt belastning. Ved fint gasspådrag, veksler den mjukt og fint, men med ein gong det er snakk om litt turtal er det nesten som det klakkar i heile karoseriet ved veksling. Kva kan gjere dette?

Har du prøvd å skifte olje, eller å få ett verksted til å flushe den ?.

Hadde samme kasse tidligere, og det var det kun full flush som fikk den opp å gå igjen.

93_volvo960
15/08/10, 20:30
Har du prøvd å skifte olje, eller å få ett verksted til å flushe den ?.

Hadde samme kasse tidligere, og det var det kun full flush som fikk den opp å gå igjen.

Jeg skiftet olje på min 960 hos Bilia - og i etterkant synes jeg den har ved noen anledninger blitt verre. Ved et tilfelle hørte/kjente jeg et smell når jeg lå i lav hastighet (ca 40 km/t) og akselererte. Har vurdert om jeg skulle få satt den inn et annet sted for ny sjekk. Kan være at den burde hatt en full flush....

Volvo_960_1995
15/08/10, 20:51
Jeg skiftet olje på min 960 hos Bilia - og i etterkant synes jeg den har ved noen anledninger blitt verre. Ved et tilfelle hørte/kjente jeg et smell når jeg lå i lav hastighet (ca 40 km/t) og akselererte. Har vurdert om jeg skulle få satt den inn et annet sted for ny sjekk. Kan være at den burde hatt en full flush....

Det var leit, jeg tok min bil til Transtec på Bryne, som kan Automatkasser.

Eieren har mange kurser ifra Tyskland og USA.

De demontertre og vasket rent i bunnkassen, sjekket filter, renset det. Og tok en total flush på girkassen.

Virket straks bedre.

Har hatt en ZF4HP22 kasse som ble plukket og renset ifra A til Å og den kassen girte bedre enn da den var ny. Kassen ble solgt, når 740`en ble hugget og ny eier av kassen kunne fortelle at den girte som en drøm.

Det er vell ikke uten grunn at vi har spesialister innen dette området og....

Volvo_960_1995
26/09/10, 21:30
Jeg skiftet olje på min 960 hos Bilia - og i etterkant synes jeg den har ved noen anledninger blitt verre. Ved et tilfelle hørte/kjente jeg et smell når jeg lå i lav hastighet (ca 40 km/t) og akselererte. Har vurdert om jeg skulle få satt den inn et annet sted for ny sjekk. Kan være at den burde hatt en full flush....

Fikk du ordnet denne kassen din ?.

Takk for svar.

93_volvo960
05/10/10, 18:01
Fikk du ordnet denne kassen din ?.

Takk for svar.



Nja, bilia hadde bilen for testing i 7 lange og 7 brede, men fant ikke noe galt. Olja på girkassa er også bra, så dem. Så da så.

Har forresten prøvd å være litt mer bevisst mht å se etter symptomer - og det er bare noen ganger at den kanskje kjennes litt hard ut på girene, men det er først når jeg har kjørt ganske langt. Kanskje det er er tilstrekkelig kjøling på olja.... Dog - er ikke noe stort problem og har ikke hatt flere hendelser av den art som jeg nevnte her opprinnelig. Heldigvis! :D

jan_m
05/10/10, 23:43
hmmm hva med foringer? hadde lignenes symtomer med aw72 men det forsvant da jeg monteret poly foringer i reva på bilen girer pent og rolig dog å tde og få flusha kassa eter fargen på olja...

245 gl
06/10/10, 18:45
Det var leit, jeg tok min bil til Transtec på Bryne, som kan Automatkasser.

Eieren har mange kurser ifra Tyskland og USA.

De demontertre og vasket rent i bunnkassen, sjekket filter, renset det. Og tok en total flush på girkassen.

Virket straks bedre.

Har hatt en ZF4HP22 kasse som ble plukket og renset ifra A til Å og den kassen girte bedre enn da den var ny. Kassen ble solgt, når 740`en ble hugget og ny eier av kassen kunne fortelle at den girte som en drøm.

Det er vell ikke uten grunn at vi har spesialister innen dette området og....


Må jo bare spør hva noe sånt koster?

Volvo_960_1995
20/10/10, 21:31
Må jo bare spør hva noe sånt koster?

Betalte 4000 Nkr for det, og syntes ikke det var noen vond pris.