PDA

Vis full versjon : Hvilken bensintrykksregulator skal jeg velge?



bondeknøl
31/07/10, 09:00
Hei, jeg har en Volvo 940, bilen går noe magert og har fått tips om å bytte ut bensintrykksregulatoren.

Bilen kjøres nå på 0,9-1bar og fusker noe, har ingen betydning på fuskinga om jeg kjører org. trykk (0,6bar)

Jeg har tenkt meg en progressiv bensintrykksregulator, men er litt usikker på åssen jeg skal velge...

http://www.pedersens-racing.no/bil/btr/

Kom med inspill folkens :)

Takker for alle svar

Kenneth R
31/07/10, 16:32
Sikker på at det er btr som er problemet da? Skal ikkje gå magert hvis du har orginal turbo, hvertfall ikkje når ladetrykket er standard, så lenge btr ikkje er ødelagt da. Skal du bytte til justerbar btr anbefaler eg å kjøre en linjær istedenfor en progresiv. Fikk aldri blandingsforholdet til å stemme med progresiv btr på min 940.

Jobbe88
31/07/10, 16:55
Jeg kjører med malpassi. Skal gå over til turbosmart nå. Mest fordi den har måler så det er mer praktisk sånn sett.

bondeknøl
31/07/10, 19:06
Takker for svar.
Jeg er litt usikker på hva som er problemet, jeg har en b230ft med TurboXS dumpventil, hører rundt forbi at denne motoren ikke er så glad i åpen dump? kan dette ha noe med fuskinga?

Det har seg slik at bilen dauer når jeg har pådrag og trykker inn clutchen...

Jobbe88
31/07/10, 19:52
Det har seg slik at bilen dauer når jeg har pådrag og trykker inn clutchen...

Er meget sannsynlig at problemet er den åpne dumpventilen din ja.

fjelle
02/08/10, 10:18
Takker for svar.
Jeg er litt usikker på hva som er problemet, jeg har en b230ft med TurboXS dumpventil, hører rundt forbi at denne motoren ikke er så glad i åpen dump? kan dette ha noe med fuskinga?

Det har seg slik at bilen dauer når jeg har pådrag og trykker inn clutchen...

har du flytta lmm da over på trykksiden ? :)

gasgasboy
02/08/10, 15:03
FT/FK satt opp mot åpen dumpventil uten å flytte luftmengdemålern går vel dårlig ?
Om den stopper etter pådrag ligger heelt klart problemet der, kommer litt ann på hvordan man plasserer dumpen .. En venn av meg har en 940 turbo, der dumpventilen sitter der varmlufta går ut til intercoolern, og siliconslanger tilbake rett forand lmm, å den fjusker bare litt iblant .. Folk sier at den ikke skulle starta engang, med dumpventilen kobla opp på den måten men :P

bondeknøl
03/08/10, 01:59
så da må jeg enten få tak i en resirk dump. eller flytte lmm over på andre siden av IC'en?

Er dette mye stress?

fjelle
03/08/10, 10:41
så da må jeg enten få tak i en resirk dump. eller flytte lmm over på andre siden av IC'en?

Er dette mye stress?
ja en av de to :) du får jo fetest lyd av å flytte lmm:) å det er ikke noe problem det du evt trenger er noen slanger på trykkrørene og litt ledning å noen kabelsko for å sjøte ledningene til lmm :)

Jobbe88
03/08/10, 21:51
ja en av de to :) du får jo fetest lyd av å flytte lmm:) å det er ikke noe problem det du evt trenger er noen slanger på trykkrørene og litt ledning å noen kabelsko for å sjøte ledningene til lmm :)

ville ha lodda kabelen jeg men. Gjorde det hos meg , har holdt i 4år.

ChrML
03/08/10, 22:54
ville ha lodda kabelen jeg men. Gjorde det hos meg , har holdt i 4år.
Pff, skjøtehylser gjør jobben like bra sålenge det gjøres ordentlig med kvalitetshylser og tang, og ligger inni strømper. Kjører med det på min uten problemer. Bruker skjermet ølfleks kabel med skjermen koblet til chassi i ene enden.

fjelle
04/08/10, 17:48
Pff, skjøtehylser gjør jobben like bra sålenge det gjøres ordentlig med kvalitetshylser og tang, og ligger inni strømper. Kjører med det på min uten problemer. Bruker skjermet ølfleks kabel med skjermen koblet til chassi i ene enden.

det går holler så det suser :D