PDA

Vis full versjon : koble 96mod 960lykter på 940.



KillerFly
30/07/10, 20:38
Hvordan er det med disse løktene? Det er to lys inne i den. Di nermest blinklysene er vel kjøre lysene? Di innereste langlysene? Eller er di sammen med kjørelysene?

Mysemannen
30/07/10, 22:45
Hei hvis begge er H1(?) Vil jeg påstå å tro at ytterste er kjørelys, og begge skal lyse ved fullt.

KillerFly
31/07/10, 00:09
Hei hvis begge er H1(?) Vil jeg påstå å tro at ytterste er kjørelys, og begge skal lyse ved fullt.


hmm, er litt usikker på den innerste.. Men den ytterste hva iallefall H1, også kunne det se ut som en liten pære nederst i lykten på den siden.. Kan se ut som park lys eller noe :)

olavxxx
15/08/10, 14:02
det er parklyspærer også ja.. de lyser hele tiden.

Mr.Soteru
24/08/10, 11:32
Nærlys og fjernlys, skal ikkje lyse sammen. Når du skrur på fulltlys, slukker nærlyse. Dei nermeste på blinklysene, er kjørelys, og de nærmeste mot grillen er fulltlys

Evolve_88
24/08/10, 11:57
Nærlys og fjernlys, skal ikkje lyse sammen. Når du skrur på fulltlys, slukker nærlyse. Dei nermeste på blinklysene, er kjørelys, og de nærmeste mot grillen er fulltlys

De lysa på 960n min lyser med nær og langlys samtidlig de men, når langlysa er på:P

KillerFly
24/08/10, 17:52
De lysa på 960n min lyser med nær og langlys samtidlig de men, når langlysa er på:P

Hehe, høres ikke så gale ut det. Har prøvd å koble litt på di lyktene uten helt hell. Hadde lys i begge lyktene, men aldri helt riktig.. No har jeg langlys og kjørelysene på samtidig på venstre lykten og ingenting på høyre siden.. :S Så må sette meg ned en helg og fundere litt til på di :S

THolandsli
24/08/10, 17:54
Nærlys og fjernlys, skal ikkje lyse sammen. Når du skrur på fulltlys, slukker nærlyse. Dei nermeste på blinklysene, er kjørelys, og de nærmeste mot grillen er fulltlys

Nærlys og fjernlys skal lyse samtidig på 960.

ChrML
24/08/10, 18:11
Hehe, høres ikke så gale ut det. Har prøvd å koble litt på di lyktene uten helt hell. Hadde lys i begge lyktene, men aldri helt riktig.. No har jeg langlys og kjørelysene på samtidig på venstre lykten og ingenting på høyre siden.. :S Så må sette meg ned en helg og fundere litt til på di :S
Hvordan har du fått til at de lyser forskjellig på hver side? :p Høyre siden skal jo være koblet parrallellt med samme pærene på venstre siden, altså likt. Ville satt meg ned å tegnet et koblingsskjema på hvordan det skal være, da er det mye lettere enn hvis man bare begynner å koble ;).

KillerFly
24/08/10, 19:15
Hvordan har du fått til at de lyser forskjellig på hver side? :p Høyre siden skal jo være koblet parrallellt med samme pærene på venstre siden, altså likt. Ville satt meg ned å tegnet et koblingsskjema på hvordan det skal være, da er det mye lettere enn hvis man bare begynner å koble ;).

hehe, har ikke peiling.. Di hva likt koblet og merklig nok.. Tok først venstre siden. Så hvordan ledningene gikk inn på selve lykten til 940 og hvordan di hva fordelt videre til hver av di 3 holderene på 940 og prøvde å oble det tilsvarende på 960 lykten ved hjelp av kabelsko.. pluss og minus sa seg selv. Så hva det bare 2 av di igjenn og jeg tror no di og gikk ganske greit. Men det hva når jeg kom på den høyre lykten, jeg begynte å tvile.. For da ble ledningene anderledes og begynte å tvile på hvor di gikk..

KillerFly
24/08/10, 19:18
Nærlys og fjernlys skal lyse samtidig på 960.

Skal di lyse samtidig ved kjørelys og da? :S Skal ikke begge bare lyse når fjernlysene er på?

THolandsli
24/08/10, 19:49
Alle 4 skal lyse når kun på langlys ja. På nærlys skal kun de ytterste lyse.

KillerFly
27/08/10, 20:56
Koblingen gikk egentlig ganske greit til slutt.. Og di virker egentlig fint. Men det som er litt rart.. Er at når jeg trykker hendelen bak for å ta på langlysene.. Så går kjørelysene av og så er det kun park lysene som lyser.. Men hvis jeg trykker på tåkelys bryteren.. Da går langlysene på.. Noen som har svar på hvorfor dette skjer?

ChrML
28/08/10, 10:08
Koblingen gikk egentlig ganske greit til slutt.. Og di virker egentlig fint. Men det som er litt rart.. Er at når jeg trykker hendelen bak for å ta på langlysene.. Så går kjørelysene av og så er det kun park lysene som lyser.. Men hvis jeg trykker på tåkelys bryteren.. Da går langlysene på.. Noen som har svar på hvorfor dette skjer?
Hvis du har koblet kjørelysa der nærlysa i H4 pæra i 940 lykta var, så skrur de seg av når langlysa kommer på. Fordi ikke begge glødetrådene i samme pære skal lyse likt når fulltlysa er på.

Det andre høres ut som du har koblet tåkelys på fjernlys bare.

KillerFly
28/08/10, 11:04
Hvis du har koblet kjørelysa der nærlysa i H4 pæra i 940 lykta var, så skrur de seg av når langlysa kommer på. Fordi ikke begge glødetrådene i samme pære skal lyse likt når fulltlysa er på.

Det andre høres ut som du har koblet tåkelys på fjernlys bare.

Hehe, ja, det høres fornuftig ut. For koblet di dønn likt som det hva på 940 lykten. Men kunne ikke se at det hva så mange måter å koble di på.. En hva til strøm, en til jord. og en gul og en hvit.. Har prøvd å flytte litt på den gule og hvite på di to pinnene som blir igjenn på lykten etter pluss og minus er på.. Men utgjør ikke noe spesielt forskjell..