PDA

Vis full versjon : Småfeit plastikk 240 :D



Dan Bay-Johansen
30/07/10, 12:27
http://www.bilforumet.no/prosjektforum/141479-240tic-1993-volvo-240-turbo-prosjekt-r-by-m-o-racing-nye-bilder-side-10-a.html

En av de få som faktisk passer plastikken :D

Tøff!!

Luigi
30/07/10, 13:07
syns den ser så søving ut bakfra med di øyelokka og di endestussene som peiker neddover..

SirKim
30/07/10, 13:23
til å være en plastikk-rakett var den faktisk ikke så gal.
Men enig med Luigi her. Den så ikke noe sinna ut i det hele tatt. Så bare søvnig ut!

Men unik bil er det iallefall :) Tipper han får en del oppmerksomhet med den der ja :)

Næssen
30/07/10, 13:33
Tøff den der ja! men liker ikke vinga, han har planer om å bytte til R vinge har jeg hørt rykter om..

Noddiii
30/07/10, 16:47
hmm, synes ikke den var noe fin...det passer seg bare ikke, men er nok bare meg!

bruningen
30/07/10, 18:51
hvis ikke du er eieren av bilen dain så er dere nok bare 2stk som syntes det ser bra ut!!

ChrML
30/07/10, 18:52
Den var ganske tøff frem til han tona lyktene. :p

Volvo360tic
30/07/10, 18:57
syns den så stilig ut fra nerbilde av fronten;)

kermitt
30/07/10, 19:07
det der er så stygt som stygt kan være. plastikk eller ei, sånn former gjør seg ikke på en 240.

Øyvind G
30/07/10, 19:18
jeg syns det er helt feil. det passer ikke sammen liksom.

Luigi
30/07/10, 19:43
bilen var faktisk mye tøffere på det første bilde i tråen, mens den bare ble verre og verre :p
men! dette er jo hannes bil, er jo ikke opp til åss og bestemme hvordan han skal ha bilen sin, er egentli bra at noen gjør det slikt, og at noen beholder den orginal, tenk så kjedelig verden hadde vert viss alle skulle gjort det samme med bilene sine ?

turbotico
30/07/10, 21:26
synes bilen til morten er fin j.men enig i at han sku hatt en annen vinge

245 gl
30/07/10, 21:47
Syns også denne bilen er fin...skal man ha styling, må det være slik som på denne bilen, altså " i orden " og ikke sundtkjørt med glassfiberene hengendes overalt...

andreas y.
30/07/10, 21:53
er det 850 angeleyes lykter som er modifisert inn i lyktehuset?

SirKim
30/07/10, 23:53
Er heller ingen fan av plastikk på 240 (Eneste er bross som jeg syntes gjør seg om man først skal ha plast). Men den vinga der han har, å 740 lykter skal da for fader ikke være på en 240! Ser så feil ut! Er det bare meg som ikke liker det eller? :/

Men til å være en plastikk-240 så er han absolutt inne på noe når det gjelder noe anna enn bross å t-rød som er oppbrukt..

Christian
30/07/10, 23:55
Denne bilen er utrolig stygg.
Så enkelt er det.

turbotico
31/07/10, 06:15
er det 850 angeleyes lykter som er modifisert inn i lyktehuset?

han har satt inn lykter fra jetta inni de orginal 240 lampene

Dan Bay-Johansen
31/07/10, 11:58
Er ikke min bil nei som nevnt lenger oppe :D

Men jeg syntes faktisk at denne er litt tøff ! Litt anderledes enn 90% av 240ene rundt om, og han har klart å få en 240 kul med plastikk mener jeg...

Er ikke fan av plastikk jeg heller, men akkurat denne liker jeg :p

Er jo ikke akkurat vanlig med 20" felger på en 200 heller ;)

Morgis
31/07/10, 12:20
Fin farge :)
Men jeg hadde nok valgt en firehjulstrekker om jeg skulle hatt brøyteplog foran.

alecxz
31/07/10, 13:59
Fin farge :)
Men jeg hadde nok valgt en firehjulstrekker om jeg skulle hatt brøyteplog foran.

hahaha

bigswede
31/07/10, 16:44
Holder en knapp på Texacom's 240 jeg (tviholder, til finern blir gul og blå og hvit)

Men han skal ha skryt for pågangsmotet :) tommel opp for det!!

Deluxio
31/07/10, 16:58
Enig at bilen var finast på dei to første bilda, etter det vart den berre styggare og styggare...:rolleyes:

turbotico
31/07/10, 17:55
da ble det andre plass på morten på eda treffet i dag.gratulere så mye:)

Petter
31/07/10, 21:51
Hvodan kan dere henge dere opp i spolieren????
Har dere ikke sett den altfor store overkill frontfangeren som ikke passer i det hele tall!!

alecxz
01/08/10, 06:54
Hvodan kan dere henge dere opp i spolieren????
Har dere ikke sett den altfor store overkill frontfangeren som ikke passer i det hele tall!!

fronten er det minste problemet. ræva derimot...

Karl
01/08/10, 18:09
Noe må han da ha gjort rett når man ser på premieringen fra de forskjellige treffene. På en utstillingsbil er det en forutsetning, (i tillegg til at det må være skikkelig utført), at man vekker oppsikt og skiller seg ut for å vinne noe og det har denne bilen gjort til gangs.

4life
01/08/10, 18:18
bilen er gjennomført såg bilen på ål treffe for noen år siden. å han plukker jo premier på di fleste treff,bilsport har vell bilen vert i å.

men eg hadde aldri montert noko sånt på min bil:)

bigswede
01/08/10, 20:19
Karl: Texacom har også vært i Bilsport.. Det går nokk på preferanser i styling-verden her :) Men du har jo rett i at noe rett må han da ha gjort.. :)

kermitt
01/08/10, 20:42
bilsport har da huset mye rart oppgjennom tidenene....

Karl
01/08/10, 21:01
Bilsport jobber nok ut fra tips de mottar. Tviler på at de reiser uoppfordret rundt og kikker i garasjene til folk. Men uansett, det er bra med mangfold blandt bilene. Anders sin er kanskje verdens fineste og mest gjennomførte 240 men det hadde ikke vært noe gøy om alle hadde vært lik den:)

alecxz
02/08/10, 07:16
Bilsport jobber nok ut fra tips de mottar. Tviler på at de reiser uoppfordret rundt og kikker i garasjene til folk. Men uansett, det er bra med mangfold blandt bilene. Anders sin er kanskje verdens fineste og mest gjennomførte 240 men det hadde ikke vært noe gøy om alle hadde vært lik den:)

Hvem er Anders? ;)

ChrisV
02/08/10, 08:23
Hvem er Anders? ;)

Texascom:)

turbotralla
02/08/10, 23:10
Hei, Morten her,
jeg som eier denne plastrakketen=)

som jeg skjønner har mange forskjellige meininger,

det har igrunn jeg også, bygde denne bilen får 5-6 år siden, og skal inrømme at jeg likte styling mye bedre før:)


men nå har det seg sånn at jeg ikke har gjort så mye med volvon i det siste,
men den har nå fått seg 19" audi RS6 hjul,

videre planer i første omgang er å fjerne vingen, og montere 850R vinge, alle klistremerker i ruter skl bort, lyktesenk bak skal bort, og en potte på hver side skal monteres:)

hyggelig vis noen liker den:)

legger ut ett par bilder av bilen,

http://i818.photobucket.com/albums/zz107/mortenoiamo/SANY1535.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/95.jpg

Legger også med ett par bilder av to andre biler jeg har gjort i stand i de siste årene, og som dere ser, så er ikke styling helt tingen får meg lenger heller:)

2001 passat tdi 4 motion
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/96.jpg

2002 Passat Sedan
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/97.jpg

2002 Audi A6 1,8T Quattro
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/98.jpg

Kommer til å lage en egen tråd om volvon etterhvert=)


MVH Morten

Janus
03/08/10, 02:06
vingen er ser ut som den er fra Star Trek.

fy faen.

viktors
03/08/10, 02:25
Uffameg, nei det der... Da synes jeg caravellen hans ser bedre ut! :p
Dog ganske imponerende arbeid!

turbotralla
03/08/10, 09:57
Caravellen har jeg ikke lenger, kjører en 2005 Transporter nå:)

turbotralla
03/08/10, 09:58
å vis dere hadde giddi å lese inlegget jeg la inn lenger opp, så skal vingen vekk,

turbotico
03/08/10, 15:16
Caravellen har jeg ikke lenger, kjører en 2005 Transporter nå:)

kjører du den da?!hehe måtte bare

turbotralla
03/08/10, 16:16
haha nei for øyeblikket står den rimelig rolig:P tenkte på det når je skreiv,
håpe girkassa blir skiftet snart:)

metrakit
03/08/10, 16:34
som du sa fjærne vingen og øyelokk så e blir dette en utrulig rå og godt gjennomført bil
eg villa og ha fjærnet takvingen og vindaviserene og men de et min meining:P

245 gl
03/08/10, 16:38
Bilen din er flott den...med ei 850 vinge blir det nok enda bedre...men veldig bra at du har holdt den i bra stand alle årene du har hatt den, for styling er veldig enkelt å ødelegge, så det skal du ha...

Hvordan er bilen i motorrom, innvendig osv.?

turbotralla
03/08/10, 17:00
Takk får det folkens:)

i motorrommet er den bare støvete\møkkete nå, skal ta en skikkelig shining der,

interiøret er ifra volvo 850 foran og bak, i sort delskinn som kun har gått 60 tusen og strøkent:)
ellers litt lakkerte detaljer å sånn,

frontfangeren skal lakkeres på nytt i løpet av vinteren, og kommer da til å sette på 850 R vinge i samme slengen,

tenker jeg drar på BCB i morgen og henter vinge

Næssen
03/08/10, 18:33
Syns ikke denna bilen er så ille gitt! få på R. vinga så blirre knall;) stå på :)

Turbo_K
03/08/10, 20:49
Smaken er som baken...

Trender kommer og går. For noen år siden skulle "alle" ha snutepanser på 240'en sin, nå er Grp-A "look" med flatt panser mer "in". Ettersom det tynnes ut i rekkene av 240'er eldre enn '86, så har jo de fleste halvsnute nå...

Jeg har selv aldri vært noen fan av styling på 240, men jeg husker når jeg stilte ut bilen min på Vallåkra på slutten av nittitallet, så stod det 7 240'er på rad ved siden av bilen min, som alle hadde "T-Rød" fra Plast & Son. Husker en svenske spurte meg: "Staller du ut en bil utan kjolpaket??"

Styling er vel ikke så "in" lenger som det var, men det er jo en stund siden turbotralla bygde bilen sin.

Hva som er pent på den og ikke er jo opptil hver enkelt å avgjøre, men jeg bøyer meg i støvet for håndarbeidet og kreativiteten! Skal ikke nevne vingen, men synes det er drittøft med Audi RS-felger :)

Morsomt at folk går egne veier :)

turbotralla
03/08/10, 22:03
Hyggelig å høre,
syns audi felgene ble ålreite:)
bygd om boltsirkelen til 5x112, så da passer mye rart:)

angående plastikk så er rimelig enig, får 5 år siden syns jeg det var mye råere enn nå,

hadde jeg bygd bilen nå hadde den blitt mer orginal=)


gleder meg til å få på R vinge å litt slik:)

turbotralla
03/08/10, 22:08
syns dette bildet, som turbotico tok av bilen på lørdag var litt tøft:)

flyttet parklysene fra øverst til nederst i blinkera foran, får å se litt lavere ut:)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/130.jpg

Morgis
03/08/10, 22:13
er noe rart med lyktene, skulle fått senket innmaten i dem kanskje...
Men der var faktisk bilen stilig ja. Stilig løsning med parklyset. Rart ikke flere bruker den modden.

Torra
03/08/10, 23:06
Tja, framfanger og øyenlokka på lyktene ødelegger hele bilen for meg :p Men ser bra gjennomført ut, du skal ha det! Hvordan gjorde du det med baksetene for å få de til å passe?

Robert
03/08/10, 23:44
Stilig løsning med parklyset. Rart ikke flere bruker den modden.

Saab har det slik..

Finnes det bilder av lyktene innvendig? Tenkte å se hvordan du tilpassa jettalyktene.

alecxz
04/08/10, 02:13
Bilsport jobber nok ut fra tips de mottar. Tviler på at de reiser uoppfordret rundt og kikker i garasjene til folk. Men uansett, det er bra med mangfold blandt bilene. Anders sin er kanskje verdens fineste og mest gjennomførte 240 men det hadde ikke vært noe gøy om alle hadde vært lik den:)

Verdens fineste er litt å ta i, men.. Men den er strøken :p

Dan Bay-Johansen
04/08/10, 16:37
Verdens fineste er litt å ta i, men.. Men den er strøken :p

Skal uansett VELDIG mye til for at noen overgår bilen til Texascom i både utseende og teknisk :D

Er nok ikke mange av den kaliberen i verden !

Må bare legge til at jeg personlig syntes det er biler på forumet som er like gromme, men det er jo min smak :p

viktors
04/08/10, 20:02
Saab har det slik..

Du kom meg i forkjøpet der gitt :p det ser for saab ut.

turbotralla
04/08/10, 23:17
ja gid, ser virkelig saab ut:P haha syns det ble tøft je

Robert
04/08/10, 23:41
Ingen som har sagt at det ikke var tøft ;)
Men det blir litt som å sette angel og devil eyes ol. på bilmerker som ikke kom med det orginalt.

turbotralla
05/08/10, 10:02
å flytte ett parklys blir ikke som å sette inn angel eller devil eyes da hehe,
sikkert mange av dere som har koblet ekstra parklys i baklampene deres å, sikkert harry det å da?

viktors
05/08/10, 13:11
haha syns det ble tøft je

Men da er det jo greit ja. Det er din bil, og du gjør hva du vil med den :) Så lenge du er fornøyd selv!

Luigi
05/08/10, 13:26
koblet opp 2 esktra kjørelys bak på min 240 (som jeg hadde før), fikk mere helhet bak, vurderte faktisk saab look på min 740 nå, ser lavere ut :p

Robert
05/08/10, 13:43
koblet opp 2 esktra kjørelys bak på min 240 (som jeg hadde før), fikk mere helhet bak, vurderte faktisk saab look på min 740 nå, ser lavere ut :p

Bruk kun tåkelys så blir den uuuberlav

Luigi
05/08/10, 13:46
Bruk kun tåkelys så blir den uuuberlav

ser dumt ut uten park lys når man kjører med tåkelys :p

turbotralla
05/08/10, 14:27
pynter opp veldig med litt ekstra lys bak generelt på volvo egentli:)

alecxz
05/08/10, 17:32
Skal uansett VELDIG mye til for at noen overgår bilen til Texascom i både utseende og teknisk :D

Er nok ikke mange av den kaliberen i verden !

Må bare legge til at jeg personlig syntes det er biler på forumet som er like gromme, men det er jo min smak :p

mange gromme 240'er. men må huske på hvor mange det er av dem å da! når du sier verdens peneste 240 liksom... :P

alecxz
05/08/10, 17:35
Ingen som har sagt at det ikke var tøft ;)
Men det blir litt som å sette angel og devil eyes ol. på bilmerker som ikke kom med det orginalt.

det kan du ikke sammenlingne engang ;)

Robert
05/08/10, 18:09
det kan du ikke sammenlingne engang ;)

Ejo.. sammenligner det jeg ;)

viktors
05/08/10, 23:58
pynter opp veldig med litt ekstra lys bak generelt på volvo egentli:)

Enig. Hva med å koble lys både oppe og nede i park/blink? Var det på en v8 240 jeg prøvde, og det så ganske fett ut. Iallefall med hovedlysene tent ;)

Karl
06/08/10, 18:32
mange gromme 240'er. men må huske på hvor mange det er av dem å da! når du sier verdens peneste 240 liksom... :P

Vis meg en som er penere og mer gjennomført enn Texas sin 240. At noen kjøper en motor med masse hk og feks. hiver i en markspist blodsenket 242 er kanskje stort for noen men det imponerer ikke meg så voldsomt. Når en bil har bedre finish på lakken innvendig enn nybiler har utvendig, DA blir jeg imponert. Bilen hans var perfekt fra før og når han blir ferdig med det siste prosjektet på bilen kommer den til å enda mer unik. Om du kommer opp med noe bedre så skal jeg vurdere påstanden min... liksom;)


turbotralla: Liker at du kjører din egen stil på bilen, fortsett sånn og la pokalene stå for praten:)

Noddiii
06/08/10, 21:55
deg jeg traff på fagernes torsdag eller? blinka på deg iallefall.. ganske lik bil..

alecxz
07/08/10, 02:22
Vis meg en som er penere og mer gjennomført enn Texas sin 240. At noen kjøper en motor med masse hk og feks. hiver i en markspist blodsenket 242 er kanskje stort for noen men det imponerer ikke meg så voldsomt. Når en bil har bedre finish på lakken innvendig enn nybiler har utvendig, DA blir jeg imponert. Bilen hans var perfekt fra før og når han blir ferdig med det siste prosjektet på bilen kommer den til å enda mer unik. Om du kommer opp med noe bedre så skal jeg vurdere påstanden min... liksom;)


turbotralla: Liker at du kjører din egen stil på bilen, fortsett sånn og la pokalene stå for praten:)

Trengte ikke dra lenger enn til Sverige:
http://212.112.179.20/images/06/0690403062.jpg

eller. f.eks "Alive 242'n".
Sorry OT, men som sagt, verdens fineste er litt å ta i..

Og hvis "markspist blodsenket 242 med ferdikjøpt motor" var om min bil, så tar jeg meg ikke nær av det om det er det du tror ;D hoho
Har ihvertfall gjort alt selv ;)

Robert
07/08/10, 11:32
Uansett da..
Denne tråden har lært oss at folk har forskjellig smak :)

Karl
08/08/10, 15:13
Trengte ikke dra lenger enn til Sverige:
eller. f.eks "Alive 242'n".
Sorry OT, men som sagt, verdens fineste er litt å ta i..

Og hvis "markspist blodsenket 242 med ferdikjøpt motor" var om min bil, så tar jeg meg ikke nær av det om det er det du tror ;D hoho
Har ihvertfall gjort alt selv ;)

Den bilen der er ikke i nærheten av Texas sin engang. Den er grei nok men minner liiiitt om noe hallikene kjører rundt med i gamle amerikanske filmer;)

"Alive"-bilen som han svensken bygget er fin den også men mange hakk under Texasbilen både finishmessig og teknisk.

Det var IKKE din bil jeg mente da jeg sa det. Følger litt med på din og den blir nok bra etterhvert,(P.S. jeg liker GTX-fronten). Det jeg mente er at det er noen som blir fryktelig imponert når noen kjøper en motor til 100K og slenger den opp i en random bil som ikke ser ut.

Den største jobben er å få en bra finish på bil, innredning og understell og å tenke ut egne løsninger underveis i prosjektene. De som gjør det får ufortjent lite oppmerksomhet i forhold til innsatsen i forhold til de som er nevn ovenfor.

Sorry OT men verdens fineste er fremdeles ikke å ta for mye i;)

Stig
08/08/10, 21:22
Henger meg på Karl her jeg, Texascom stiller i en egen klasse...

alecxz
09/08/10, 00:41
Uansett da..
Denne tråden har lært oss at folk har forskjellig smak :)

Henger meg på den her jeg, alle har forskjellig smak.. Og det er gøtt ;)

JEPS
16/08/10, 01:38
sjekk nå egen garasje å sammenlign med, så kan heller Texascom stikke innom tråden å sammenligne med sin egenbygde bil.
jeg syntes det er mange tøffe løsninger på denne, bra noen finner egne mods, å tester, å ikke bare tar de "typiske" tingene.
det er klart alle ikke har samme smak, når det gjelder plastikk, felger, lys osv, men det er ikke dermed sagt at de som mener noe annet enn deg selv er de som har feil..
"Turbo_K" sa det perfekt tidligere i tråden.

blir spennende å se denne med R-vinge btw.

alecxz
16/08/10, 02:04
sjekk nå egen garasje å sammenlign med, så kan heller Texascom stikke innom tråden å sammenligne med sin egenbygde bil.
jeg syntes det er mange tøffe løsninger på denne, bra noen finner egne mods, å tester, å ikke bare tar de "typiske" tingene.
det er klart alle ikke har samme smak, når det gjelder plastikk, felger, lys osv, men det er ikke dermed sagt at de som mener noe annet enn deg selv er de som har feil..
"Turbo_K" sa det perfekt tidligere i tråden.

blir spennende å se denne med R-vinge btw.

Hvem var den til?

Ola Hagen
17/08/10, 19:57
jeg synes bilen var pen, fulgte mye på den på hamarungdom.no eller lignende da han kalte seg moiamo eller noe. En av de få med mye plastikk som faktisk ikke ser så ille ut :)