PDA

Vis full versjon : Drivledd fra biltema, kurant eller søppel?



otern
29/07/10, 19:12
Skal bytte ytre drivledd på begge sider..
Noen som har erfaring med drivledd fra biltema?

Er til en 97' 855 2.5 10v.

VOSSINGEN
29/07/10, 20:05
Byttet til drivledd fra biltema for to år siden. Den ene knaker godt i skarpe svinger og den andre "murrer"..
Var innom Volvo for og få pris på heile drivaksler. Høgre drivaksel:5144,-
Venstre drivaksel:5087,- Hyggelige priser for dei som ikkje kan leite på internett.

Så nå blir det en bestilling fra ipd der den høgre drivaksel koster ca 800,- med dagens dollarkurs, den venstre ca 600,- +frakt

http://www.ipdusa.com/Volvo-850/Transmission-&-Drive-Train/Axle-Shafts-with-CV-Joints-&-Boots/p-72-152-2204/

kermitt
29/07/10, 20:56
biltema drivledd og knuter er ikke brukanes til noe. holdt i 2 dager før de smalt av.

Nilsebu
29/07/10, 22:57
Litt delte meninger om feiltema sine drivledd. Jeg spurte om det samme når jeg skulle bytte på bilen min, og fikk da svar fra Morgis at han hadde kjørt med det i ca 2 år me høyt oktanforbruk på hjulene og det fungrete fortsatt fint.

Har kjørt med mine noen tusen km nå, og de ser fortsatt fine ut, og merker ingenting som kan vise at det er noe gale med de. Men koster det 800 + 600 på IPD så kjøper du det der :)

otern
30/07/10, 10:33
Takker for svar folkens.


Litt delte meninger om feiltema sine drivledd. Jeg spurte om det samme når jeg skulle bytte på bilen min, og fikk da svar fra Morgis at han hadde kjørt med det i ca 2 år me høyt oktanforbruk på hjulene og det fungrete fortsatt fint.

Har kjørt med mine noen tusen km nå, og de ser fortsatt fine ut, og merker ingenting som kan vise at det er noe gale med de. Men koster det 800 + 600 på IPD så kjøper du det der :)

Blir rundt 4600 totalt fra IPD så er jo bra pris mtp at det er komplette drivaksler. Men til tross for mye delte meninger så ser det ut til at jeg gir feiltema en sjangse, da jeg helst skulle hatt drivledda i går :p Får heller bestille nye akslinger senere så man har noe å bytte til når feiltema sakene ryker. :D

Karsko1
01/08/10, 20:39
Gjerne litt sent ute, men Mekonomen har det du trenger til en mye rimeligere pris enn Volvo, og med en helt annen kvalitet enn Biltema.

Mekonomenbutikken i Bergen sender deler mot forskuddsbetaling!;)

Lundberg Performance
01/08/10, 20:40
har kjørt ganske skarpt på biltemaknuter i snart et år nå.. riktig nok på en golf, mer er ikke noe lyd i mine enda..

aarnes
05/08/10, 14:03
Må bare si at jeg synes det er rart at vi her i Norge er så skeptiske til Volvodeler fra Biltema. Jeg har mye erfaring fra biltemadeler - og det eneste jeg ikke kjøper igjen er bremseskiver og klosser. alt annet har fungert akkurat like bra som orginalt.
Ta dere gjerne en tur innom svenske volvoforum å hør hva Svenskene mener om biltema.
Det er noe annet enn all den negative omtalen som man får i Norge - svenskene anbefaller biltema på volvodeler. har hørt om folk som har vært uheldige med dårlige deler fra biltema - og ja - det kan skje - men det kan da skje med orginale deler også? :)

ChrML
05/08/10, 15:01
Må bare si at jeg synes det er rart at vi her i Norge er så skeptiske til Volvodeler fra Biltema. Jeg har mye erfaring fra biltemadeler - og det eneste jeg ikke kjøper igjen er bremseskiver og klosser. alt annet har fungert akkurat like bra som orginalt.
Ta dere gjerne en tur innom svenske volvoforum å hør hva Svenskene mener om biltema.
Det er noe annet enn all den negative omtalen som man får i Norge - svenskene anbefaller biltema på volvodeler. har hørt om folk som har vært uheldige med dårlige deler fra biltema - og ja - det kan skje - men det kan da skje med orginale deler også? :)
Svensker er generellt heller ikke like nøye på hvordan bilene er :p. Se hvordan en typisk svensk bil ser ut. Og svenskene mener de har god spool på turboen hvis de i heletatt har ladetrykk før 4000 rpm. Om det klunker litt i bærekulene fra Biltema er det heller ikke noe farlig for dem ;).

Man får det man betaler for somregel. Biltema kjøper alltid det billigste. Var en stund Biltema hadde Brembo bremseskiver til 940 som er veldig bra. Nå er det noe annet møkk siden de fikk tak i det billigere denne gangen.

AleksanderK
10/07/13, 02:15
Drar opp en gammel tråd jeg, og kan fortelle at jeg røk en drivknute fra biltema i dag. Kjørt ca 3 mil. Ja du leste riktig 3 forbanna mil! Og jeg skal på EU-kontroll om 6 timer!
Håper jeg rekker feiltema, bytte knute, stikke på biltilsynet, og så på EU. Møkk altså!
Har byttet til biltema knuter før, på en A4, og den har fungert fint. Håper denne er produksjonsfeil eller noe. Var veldig tungt å dreie på knuten når jeg monterte, selv etter jeg smurte knuten. Får se om noen timer...

Sagen
10/07/13, 06:02
Bare for å dele erfaring.. så har jeg også opplevd at levetiden på Biltemaknuter ikke er allverden. Siden det er forskjellige erfaringer, så vil jeg anta at kvaliteten er varierende. På en annen side, så er det vesentlig å dra til med rett moment, uansett type drivknute som settes inn.

bullxo
10/07/13, 12:08
Har kjørt ca 25000km med bilremaknute nå... ingen indikasjon på noe slitasje enda.... Har sikkert litt med bruk å gjøre å av og til.... bånn gass med rivstart og børning er vel heller dårlig medisin for alt av drivverk...
Ikke at jeg sier det er hva de med dårlig erfaring med temaknuter har gjort... :P

aarnes
11/07/13, 23:14
produksjonsfeil forekommer, mye av delene fra biltema er 2¨sortering har jeg HØRT, men det forekommer jo også "brukerfeil" under montering av delene. (påstår ikke at det er tilfellet her, men det skjer)

Man får som oftest hva man betaler for....om et drivledd koster 2500kr på Volvo, og 398kr på Biltema så sier det seg selv at det ikke er samme kvalitet, selvom volvo ofte har et hinsidiges påslag i delepriser.

850GLTsilver
12/07/13, 21:15
produksjonsfeil forekommer, mye av delene fra biltema er 2¨sortering har jeg HØRT, men det forekommer jo også "brukerfeil" under montering av delene. (påstår ikke at det er tilfellet her, men det skjer)

Man får som oftest hva man betaler for....om et drivledd koster 2500kr på Volvo, og 398kr på Biltema så sier det seg selv at det ikke er samme kvalitet, selvom volvo ofte har et hinsidiges påslag i delepriser.

Drivknute på Biltema er vel Ca 900,- og absolutt intet i veien med kvaliteten.

Erlend
13/07/13, 15:18
du får det du betaler for hos biltema, alt av deler de selger blir lagt ut på anbud, derfor den varierende kvaliteten, eneste ting jeg handler hos tema er verktøy. alt annet blir kjøpt hos mekonomen/volvo/ipd/fcp/bcb/scs . hvor jeg FAKTISK får OEM kvalitet som holder lenger enn 1 år av gangen...
jeg gidder ikke å spare noen hundrelapper når jeg må bytte ut delen etter 1 år igjen, når jeg for noen hundrelapper mere får ordentlig kvalitet med garanti!

biltema er bra til veldig mye, men jeg ville aldri kjøpt bildeler der selv, med mindre jeg skal ha en herjebil som jeg ikke bryr meg om...
drivknuter koster ikke så veldig mye hos torshov/mekonomen/meca/bilxtra uansett, og da får du gode deler ;)

ovlov86
13/07/13, 18:59
Sjekk litt med folks erfaringer på forskjellige IPD-deler, du. Er veldig mye som går fort istykker.

Sendt fra min Note II

Erlend
13/07/13, 20:06
jada, sier ikke at alt holder evig, jeg og alle jeg kjenner har dårlige erfaringer med tema deler. men alle som vil må jo gjerne handle der for min del. jeg bare anbefaler det ikke til mine venner ! jeg holder meg til kjente merker som lemforder osv. :) (sier her heller ikke at disse holder evig)
smaken er som baken ;)

mrstfu
15/07/13, 10:29
du får det du betaler for hos biltema, alt av deler de selger blir lagt ut på anbud, derfor den varierende kvaliteten, eneste ting jeg handler hos tema er verktøy. alt annet blir kjøpt hos mekonomen/volvo/ipd/fcp/bcb/scs . hvor jeg FAKTISK får OEM kvalitet som holder lenger enn 1 år av gangen...
jeg gidder ikke å spare noen hundrelapper når jeg må bytte ut delen etter 1 år igjen, når jeg for noen hundrelapper mere får ordentlig kvalitet med garanti!

biltema er bra til veldig mye, men jeg ville aldri kjøpt bildeler der selv, med mindre jeg skal ha en herjebil som jeg ikke bryr meg om...
drivknuter koster ikke så veldig mye hos torshov/mekonomen/meca/bilxtra uansett, og da får du gode deler ;)

Det et da garanti på Biltemadeler og, på lik linje med originaldeler. Og om det er annensortering eller ikke har blitt diskutert nedenom og hjem o mange år, uten noe bevis. Fakta er uansett at alle fire hjullagere jeg har kjøpt fra Tema har vørt FAG-lagere, noe jeg mener 850 ble levert med. Kvalitetskrav er det uansett på bildeler, originalt eller ikke.

Fordelen med Biltema er at om noe skulle gå i dass, er det nesten så enkelt som å dukke opp og si at deleb gikk til helvete, og få ny på stedet. Både på deler og verktøy har jeg aldri vært borti med behagelig retur eler erstatningsordning enn på Biltema.

Jan Olav
15/07/13, 14:08
Tok selv sjansen på høyre drivknute fra biltema og har ikke angret. Tenkte den gangen at eg kan bytte 3-4 ganger for samme prisen som mekonomen selger sin for. Og dette begynner vel å nærme seg tre år siden nå. Eg kjøper alle delene der i fra utenom bremsedeler. Har ikke noe å klage på der i gården, i hvertfall ikke til nå ;) Tror ikke biltema er så dårlig som de en gang hadde et rykte på seg for å være.

mrstfu
15/07/13, 14:13
Tok selv sjansen på høyre drivknute fra biltema og har ikke angret. Tenkte den gangen at eg kan bytte 3-4 ganger for samme prisen som mekonomen selger sin for. Og dette begynner vel å nærme seg tre år siden nå. Eg kjøper alle delene der i fra utenom bremsedeler. Har ikke noe å klage på der i gården, i hvertfall ikke til nå ;) Tror ikke biltema er så dårlig som de en gang hadde et rykte på seg for å være.

Pleier å være konsensus på akkurat den der, alt annet enn bremser:-) Når SCS har priser som ligger under Tema, samt sender på oppkrav, ser jeg ingen grunn til å bruke Tema som bremseleverandør, er det de fleste har hatt problemer med.

Erlend
15/07/13, 16:21
Ville ikke starte en diskusjon her, ville bare si min mening:p
Jeg kjøper det meste hos mekonomen, men det er fordi jeg jobber der :p
Mrstfu, sikker på at det ikke er skf lager de er levert med originalt?

ovlov86
15/07/13, 17:33
Anyways. Kjøpte hjullager til V70en for et par mnd siden på Biltema. Det var et SKF-lager.

850GLTsilver
16/07/13, 14:25
Ville ikke starte en diskusjon her, ville bare si min mening:p
Jeg kjøper det meste hos mekonomen, men det er fordi jeg jobber der :p
Mrstfu, sikker på at det ikke er skf lager de er levert med originalt?

Hjullagrene på mine to var begge av FAG-fabrikat. Akkurat som Biltema leverte meg da jeg byttet de.
Og nå har Biltemalagrene på den ene bilen vart like lenge som de originale lagrene.