PDA

Vis full versjon : Hvor kjøpe motorpakninger?



volvo2før
29/07/10, 00:14
Trenger motorpakninger til b21et. Lekker mye olje ved ene oljerøret til turboen, der det er festet i blokka. Skal sitte en slags firkant-pakning og har prøvd med bare en O-ring, noe som ikke fungerer. Finner det verken hos Pedersens eller mekonomen. Noen som vet? :confused:

Toroen
29/07/10, 00:24
sjekk hos bcb.no :)

Volvo-245-
29/07/10, 01:24
Fins en sjappe som heter reko. de selger elle mulige pakninger. Hvor er du fra?
Vet ikke om de har noen nettside men det går jo å sjekke.

volvo2før
29/07/10, 10:01
Fins en sjappe som heter reko. de selger elle mulige pakninger. Hvor er du fra?
Vet ikke om de har noen nettside men det går jo å sjekke.

Okei, har sendt e-post til dem nå:) Fikk og igjen et svar fra mekonomen der pakningen var med i ett sett som kostet 1132,- :(

Soulair
29/07/10, 10:12
Har du hørt med Volvo? Sikkert gode muligheter for å kun få kjøpt denne der?:)

trykktestet
29/07/10, 10:45
Regner med det er returen du mener..

Volvo selger denne løst..
Lagervare her i byn hvertfall.

Daruu
29/07/10, 11:05
Returpakningen til fk/ft koster ihvertfall ca 85,- hos volvo

volvo2før
29/07/10, 11:48
Har du hørt med Volvo? Sikkert gode muligheter for å kun få kjøpt denne der?:)
Okei, ja det kan jeg jo gjøre. Ja er vel returrøret, det vil si det som går fra turboen og ned til like over bunnpanna tror jeg, er liksom bare "smettet" inn på blokken.

Sheriff89
01/08/10, 04:39
Trenger motorpakninger til b21et. Lekker mye olje ved ene oljerøret til turboen, der det er festet i blokka. Skal sitte en slags firkant-pakning og har prøvd med bare en O-ring, noe som ikke fungerer. Finner det verken hos Pedersens eller mekonomen. Noen som vet? :confused:

Kjøper alt av pakninger på volvo. er ikke så dyrt som man skulle tru heller.

Joakim-G_R
01/08/10, 15:09
Okei, ja det kan jeg jo gjøre. Ja er vel returrøret, det vil si det som går fra turboen og ned til like over bunnpanna tror jeg, er liksom bare "smettet" inn på blokken.

Den får du på ebay også. Den er garantert solgt løs i Norge også, om ikke Volvo klarer å finne frem kan du høre med Oslo CylinderService, Motorteknikk, Cylmo, Sarpsborg Motorverksted, TurboKarlsen, Norsk Turboservice, el lign.

Anders-
01/08/10, 16:57
Volvo selger den løst, i motsetning til de fleste andre.

TTHRacing
01/08/10, 21:23
dra på biltema og kjøp pakknings papir så lager du di selv.jeg lager så si alt selv blir mye biliger en orginal 45kr for et papir du kan lage 40 eller 50 pakkninger gode greier :D

ArneR
02/08/10, 01:11
Blir ikke bra å lage den ringen til oljereturen i vanlig pakningsmatte.. :p

kermitt
02/08/10, 01:34
den originale oljeretur løsninga er søppel. har det ikke vært for at jeg lagde meg det selv hadde jeg investert i en slikk nippel som 360turbo selger.

Joakim-G_R
02/08/10, 01:36
Er jo ikke i blokka han skal ha pakning..

ArneR
02/08/10, 01:50
Er jo ikke i blokka han skal ha pakning..


Trenger motorpakninger til b21et. Lekker mye olje ved ene oljerøret til turboen, der det er festet i blokka. Skal sitte en slags firkant-pakning og har prøvd med bare en O-ring, noe som ikke fungerer. Finner det verken hos Pedersens eller mekonomen. Noen som vet? :confused:


Okei, ja det kan jeg jo gjøre. Ja er vel returrøret, det vil si det som går fra turboen og ned til like over bunnpanna tror jeg, er liksom bare "smettet" inn på blokken.

Neivel?

Joakim-G_R
02/08/10, 02:05
I blokka er det jo en O-ring, pakningen med firkantet hull sitter i turboen..?

ArneR
02/08/10, 02:14
Han beskriver pakningen litt rart i første innlegget, at den er en slags firkant-pakning, men det, i kombinasjon med resten av beskrivelsen tolket jeg dithen at han mente "o-ringen" som faktisk er kantete om man sammenlikner den med andre o-ringer.

volvo2før
02/08/10, 08:33
Okei, ja forklarte vel o-ringen litt rart. :p Men er o-ringen i olje-returen jeg mener ja, sa firkantet fordi den er litt "kantete". Har nå bestilt, tok og med justeringskruer til håndbrekket. Kanskje "håndbrekket" nå faktisk kan fungere som et håndbrekk :p

Joakim-G_R
02/08/10, 09:53
Okei, ja forklarte vel o-ringen litt rart. :p Men er o-ringen i olje-returen jeg mener ja, sa firkantet fordi den er litt "kantete". Har nå bestilt, tok og med justeringskruer til håndbrekket. Kanskje "håndbrekket" nå faktisk kan fungere som et håndbrekk :p

Der kan du se. :)

De justeringene som skal inni trommelen eller?

H.Flote
02/08/10, 10:04
å bruke en helt vanlig o ring funker helt greit.. har det på min ft og den lekker ikke en dråpe :)

Daruu
02/08/10, 11:48
Ifølge han vi kjøpte pakning av hos bilia lønte det ofte seg å sveise på/lage til ett feste så oljereturen ble holdt på plass. Ihvertfall hvis man har slange istedet for fast rør, da skal det ikke mye til for at det blir lekkasje der.

volvo2før
02/08/10, 11:54
å bruke en helt vanlig o ring funker helt greit.. har det på min ft og den lekker ikke en dråpe :)

Var det jeg også trodde, men når motoren blir varm lekker det som en sil.. :p

H.Flote
02/08/10, 12:38
Var det jeg også trodde, men når motoren blir varm lekker det som en sil.. :p


hmmm.. har jeg aldri vært ute for før da men :)
om o ringen er trykt nedi blokka der den skal stoppe, skal det være tett da, er det med meg vertfall :)