PDA

Vis full versjon : Bytte av ratt på 240 GLE med servoratt



Daniel V
28/07/10, 20:53
Heisann.

Har kjøpt meg et Luisi ratt til 240'n i dag, og det kommer straks i posten med nav og alt..

Men så kommer problemet da jeg skal demontere det gamle rattet:

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1136.jpg

Hvordan får jeg tatt av dette UTEN å ødelegge/skade det?

Vil gjerne ha det i tilfelle jeg får lyst til å ha det på igjen :)

Noen som har noen lure triks? :)

På forhånd takk for svar :D

Wrasko
28/07/10, 20:57
Enkelt og greit.. Vipp av tuta med trekker, så skru av rattet

Daniel V
28/07/10, 21:02
Enkelt og greit.. Vipp av tuta med trekker, så skru av rattet

Så er bare jeg som er pyse som ikke tørr å ta i altså? :p

Øyvind G
28/07/10, 21:03
tuta får du av med fingrene/henda. tror ikke du klarer å ødelegge den.

også må du ha 27mm langpipe. har du ikke det så må du kjøpe eller låne det. en mellomstor forlenger og en skralle trenger du og, men det har de fleste

mamolv
28/07/10, 21:03
men pass på at du ikke river av bare polstringa på puta.skru gjerne av batteriet så man slipper å tute når man skrur.bruk 27mm langkopp, eller en 28mm langkopp som jeg bruker ettersom biltema bare hadde 28 inne da jeg handlet....

edit:ble jaggu 5 sekunder for sen med det svaret...

Øyvind G
28/07/10, 21:12
når jeg kjøpte pipe hos biltema, så hadde de bare kraft pipe. denne er litt tykkere. fungerer helt fint på orginal rattet, men er litt for tykk for palm beach rattet mitt. tenkte da på det rattet som du skal montere igen. veit ikke hvor mye plass det er i den. tekte jeg skulle si ifra så ikke du må kjøpe 2 piper som jeg her gjort :) vanlig langpipe kjøpte jeg hos mekonomen (tengtools). koster ikke så mange kr ekstra der. du får kansje litt rabatt der også? fleste bilverksteder får hvertfall det (hvis ikke du er mekaniker selv, så har du kansje en kamerat som er det?)

Daniel V
29/07/10, 22:49
Jeg får rabatter på mekonomen gjennom Trial landslaget som jeg er utøver på, så det er ikke noe problem. Skal dra å få kjøpt både 27 og 28mm langpiper, så er jeg safet :D :)

Grunnen til at jeg lagde denne tråden er fordi jeg lurte på om det er et eller annet "punkt" man kan trykke på, slik at tuta går av, noe alla de "usynelige" punktene man trykker inn når man skal ha av nakkestøttene på fremstolene på 240 :)

viktors
29/07/10, 22:58
Er fire punkter i hvert hjørne av puta som fyrer av tuten. Du ser det når du drar den av. Skrur du av tenninga så tuter du jo ikke uansett. Bare å dra av puta i midten med hendene.

Luigi
29/07/10, 23:02
bare og røske og rive! greier ikke ødelegge den puta der!

Anders-
29/07/10, 23:58
Ikke noe poeng å kjøpe 28, kjøp 27 så er du trygg

mamolv
30/07/10, 06:32
Ikke noe poeng å kjøpe 28, kjøp 27 så er du trygg

:phadde kjøpt 27mm jeg også dersom biltema hadde den inne da jeg skulle skifte ratt.nå som jeg har 28mm, trenger jeg ikke 27mm iallefall.går utmerket med servorattet.:p

SkjenneM
30/07/10, 07:51
hva skjer med det gamle rattet da? er det fri for rifter osv. så kan jeg komme med bud :)

Daniel V
30/07/10, 09:36
Det gamle rattet er strøkent, men har ikke planer om å selge det med det første :)

Daniel V
01/08/10, 17:48
Mekonomen solgte ikke 27mm.. Det var litt teit, men fikk lånt meg en 27mm langpipe, så gikk det glatt :) Nytt ratt innstalert :) Selger kanskje det gamle ved riktig bud, det er strøkent :D