PDA

Vis full versjon : Såpe i høytrykksspyler!



Janus
28/07/10, 13:17
Hei. Har kjøpt en helt enkel høytrykksspyler med en beholder for å ha såpe i, da lurer jeg på hvilken såpe kan jeg ha på i beholderen? Bilsåpe er ganske dyrt, og jeg vet ikke hvor fort den går tom hvis jeg vasker bilen med spylern?

Er det evt. noen annen såpe jeg kan bruke som ikke gjør noe galt med lakken?

Hilsen en som er helt ny til dette :p

kermitt
28/07/10, 13:25
om du skal bruke den på bilen så trenger du egentlig ikke å bruke såpekoppen. spyl godt over bilen, såp den inn på gamle måten og spyl av. eventuelt om du er lat som meg så fyller du på med såpe fra felleskjøpet. redskapsvask eller hva den heter. men den er ganske hard mot enkelte typer lakk :p .....sånn som klarlakk :p

Tonytic
28/07/10, 14:38
er vel justering på blandings forhold vil jeg tro. ;) er ihvertfall det på min :p

ChrML
28/07/10, 15:22
Får sånn bilsåpe på kanner for å ha oppi den tanken der. Hvor bra de er mot voks eller hvor mye det hjelper veit jeg ikke.

Janus
28/07/10, 15:34
om du skal bruke den på bilen så trenger du egentlig ikke å bruke såpekoppen. spyl godt over bilen, såp den inn på gamle måten og spyl av. eventuelt om du er lat som meg så fyller du på med såpe fra felleskjøpet. redskapsvask eller hva den heter. men den er ganske hard mot enkelte typer lakk :p .....sånn som klarlakk :p

Gamle-måten er best ja ;) Men har veldig lyst å prøve det, for det er vel ikke en løgn at det går kjappere med en slik løsning :) Selv om resultatet ville blitt bedre med svamp:cool:


er vel justering på blandings forhold vil jeg tro. ;) er ihvertfall det på min :p

Håper det er det på denne, jeg har ikke sett noen justering enda men den er sikkert der en plass.

Får sånn bilsåpe på kanner for å ha oppi den tanken der. Hvor bra de er mot voks eller hvor mye det hjelper veit jeg ikke.

Ok, supert det visste jeg ikke :D Slikt er vel å få kjøpt på Felleskjøpet og lignende kan jeg tenke meg?

ChrML
28/07/10, 15:40
Ok, supert det visste jeg ikke :D Slikt er vel å få kjøpt på Felleskjøpet og lignende kan jeg tenke meg?
Ja, eller andre steder de selger høytrykkspylere. Når jeg jobba på Byggkjøp for lenge siden hadde vi det der. Kom fra Nilfisk, samme produsenten som leverer høytrykkspylere.