PDA

Vis full versjon : Diff sperre - 242 1977modell



kj0rum
28/07/10, 04:43
Hei :)

(Er ombord paa baat saa da er det engelsk tastatur som brukes ;p)
Har tenkt lenge paa og innvistere i sperre til 242"n min men er ikke sikker paa hvilken jeg skal kjope og hvilken som passer best uten mye modifikasjoner. Bilen blir brukt saa og si dagli dags saa sveise-sperre er utelukket!
Vil ha noe enkelt og greit til litt leking og sladding :)
Kom gjerne med linker og annen informasjon som kan hjelpe siden er helt blank paa dette omeraade.

Mvh Erlend

Karl
28/07/10, 09:01
Her er en pågående sak om diff: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=8038

KE40155
28/07/10, 09:12
da få du prøve å lete etter en 1031diff med viscosediff til 245 fra 1975-80 eller senere modell. på tidlig modell 75-80 har dem ikke elektronisk speedometermåler på bakakseln. men på senere 240serien så er det elektronisk speedometermåler. satte selv på en slik bakaksel på min for 2-3år siden. så fant jeg ut at speedometeret mit v iste feil med dekkene jeg hadde på. så dro på volvo for å spørre. dem sa at jeg måtte bytte speedometerdrev i gearkassa på min. men dem hadde ikke riktig drev. så da prøvde jeg heller med andre dekk. da passer det. gikk fra 175SR 14" til 175/70R14 isteden. å fikk avvik på på speedometeret på 1-2km feil. før jeg bytta dekk var det avik på over 15km feil.

Husk også på at 1031 bakaksel finnes både som vanlig (UTEN ) og med viscosedifferensial (lamelldiff). disse typene er orginale fra volvo.

hvis du skal bruke bilen din til masse lek og veldig hard kjøring så finnes det flere ulike differ å sette inn dem finnes som truetrac diff , slynge diff, torsen diff, elektronisk diff sperre, aussie locker diff. mere info kan du lese deg til på bakaxel.se

Håper du får funnet en som passer til dine ønsker og bruk.