PDA

Vis full versjon : Problem med tomgang B230ET *FILM*



Frigstad Racing
27/07/10, 23:25
http://www.youtube.com/watch?v=o_-3UvAKyMk

Hjeeelp.. Noen som har forslag til hva det kan være som er galt? :confused:

http://www.youtube.com/watch?v=o_-3UvAKyMk

The Rev
28/07/10, 00:56
kva slags dumpventil har du? original?

Frigstad Racing
28/07/10, 16:22
Akkurat nå står det en liten blå TurboXS på. Har dette noe med problemet å gjøre? Kan den oppføre seg sånn på tomgang hvis ventilen er litt åpen å suger falsk luft f.eks?

The Rev
28/07/10, 22:39
Akkurat nå står det en liten blå TurboXS på. Har dette noe med problemet å gjøre? Kan den oppføre seg sånn på tomgang hvis ventilen er litt åpen å suger falsk luft f.eks?

jepp, det kan den. hadde akkuratt samme problemet med min, å da var det dumpen som var årsaken. prøv å bytt :)

Frigstad Racing
30/07/10, 14:39
Bytta til ett trykkrør uten dumpventil å den oppfører seg helt samme som før.
Er mest sannsynlig noe med luft som er galt, men vet ikke hva.
Har spraya startgas på alle slanger å ingen ser ut til å lekke.
Prøvde også å koble ut LMM, men da sveiv den enda dårligere.
Har også hatt oppe tomgangsmotoren og blåst den ren.

Noen som har vært oppi dette før !?

RampagE
31/07/10, 00:42
Har du prøvd å koble av tomgangsmotor?
Hvis den stabiliserer seg da, prøv å bytt hjernen til tomgangsmotor, den sitter under dash'en på førersida, litt på innsia hendelen for å åpne panseret. (Nesten inn mot torpedoveggen, svart boks)

Min bil oppførte seg nesten likt, kobla ut tomgangsmotor så fikk jeg hvertfall stabil tomgang, men bytta aldri hjernen siden bilen blei avskilta..

Frigstad Racing
31/07/10, 16:08
Plugga ut stikket på tomgangsmotoren, og nå sviver den gjevnt og fint!! Takk RampagE!
Tomgangshjernen er det den med to stikk med flere ledninger på, ett svart og ett blått stikk?

Kan jeg kjøre uten hjernen tilkoblet eller hva skjer da isåfall?

RampagE
01/08/10, 10:03
Om du kobler fra kontaktstykket i/til hjernen blir jo det samme som å bare ta av kontakta til selve tomgangsmotoren. Jeg kjørte sånn lenge, eneste jeg merka no på er litt lav tomgang når den er kald, og litt for høy når den er varm..

Frigstad Racing
01/08/10, 20:00
Ja er klar over det. Virker ikke så lenge det er koblet ut i en av endene:)
Ok, men ser bare om jeg får tak i en brukt hjerne ellernoe.
Takk for hjelpen!