PDA

Vis full versjon : Motor "lampe" lyser + feilkode 92-glt



bullxo
27/07/10, 18:09
Hei.
Har en 850 glt 92mod, hvor "motorlampa" lyser hele tiden, har lest ut feil kode, og får 1 2 1..Etter Haynes (på svensk) signal fra insugsrørets tryckgivare saknas eller er feil.,. er det lmm det er snakk om??
Bilen starter og går fint, ikke noe spes høyt bensinforbruk (ca 0,72 på langkjøring) eller noe annet som er feil...
Har fått mangel lapp på varsel lampa og lurer litt på hva som er galt...:confused:

på forhånd takk for svar

Morgis
27/07/10, 20:25
spørs om du har LMM i det hele tatt..
Trykkgiver er vel noe annet, men det er en av følerene på innsugsrøret mellom luftfilterboks og innsug som feiler ja.
Går du til volvo så vet dem hva dette er. Sikkert enkelt å skifte også ;)

bullxo
27/07/10, 20:41
vell... er lmm luftmengdemåler... så har jeg.. :-) men tviler på at den er problemet... men ser at noen av vakumslangene her og der holder på å bli litt morkne... kan dette være problemet??

Morgis
27/07/10, 20:42
ofte et problem med morkne vakuumslanger ja, men ettersom den spesifikt mangler signal fra den giveren så ville jeg nesten trodd det faktisk var den.

bullxo
27/07/10, 20:51
hadde en annen bil med defekt lmm.... var ikke helt god, og kjenntes godt at noe var galt... gikk ikke rent.
Men fikk en mail av en bekjent som har vadis.. der sto feilkoden som :MAF sensor signal fault... og MAF er vel lmm.... Men synes det er rart at jeg ikke kjenner noe som helst... ingen ujemn tomgang, ingen rykking under kjøring.... bare helt grei... må vel en tur på volvoverkstedet likevel da...:(

Morgis
27/07/10, 21:35
hva slags motor har du i bilen?

bullxo
28/07/10, 06:12
2,5 20v.... B5254fs tror jeg det er den heter