PDA

Vis full versjon : bensinpumpe 1993 854 GLE



mrstfu
27/07/10, 15:55
kjørte dama på Ahus her, hu hadde et illebefinnende, og blei over natta. da jeg skulle dra hjem og ta meg en dusj og slikt, ville ikke faenskapet starte.

starteren går, har 12.2 V på batteriet, har renset alt av kontakter til coil og tennledninger, og jeg har åpnet pluggdekselet og sett om pluggen tenner, hvilket den gjør. det jeg la merke til er at pluggen var helt tørr, med andre ord, den får ikke bensin. har bytta bensinpumperelé før, så jeg skjekka dette med en gang, men jeg kjenner at dette legger inn med en gang jeg vrir om nøkkelen.

da kommer jeg til konklusjonen at bensinpumpa enten ikke får strøm, eller er gåen. skal ut der og demontere litt nå snart, og se om pumpa får strøm, i tilfelle den ikke gjør det, er det noe småtriks som kan hjelpe den til å komme igang, ihvertfall til jeg får kommet meg ut av det p-huset?

i tilfelle jeg må bytte den der, trengs det noe spesialverktøy for å bytte den? kan den byttes med tankmåleren på "50 liter"? eller må tanken tømmes?

bilen står og drar penger nå vett, og jeg nærmer meg slutten på feriepenga;)

edit: sikringa til bensinpumpe og hjerne er og hele.

alt av jallamekkløsninger ønskes velkommen.

Rabagast
27/07/10, 17:30
Du kan skru opp lokket og ta ut bensinpumpa uten noe spesielle verktøyer eller fuss. Gjør heller ingenting at det er noe på tanken :)
Den er rett og slett plug 'n play :)

mrstfu
27/07/10, 17:50
fantastisk. da igangsetter vi delebytte i P-huset på Ahus.

mrstfu
27/07/10, 22:12
hah, det var flause. var ikke bensinpumpa som var gåen, det var bare dårlig kontakt i støpselet til pumpa. når jeg da hadde renset dette, og forsikra meg om at alt var greit, hadde jeg brukt så mye strøm at bilen ikke klarte å starte på tenning. bare å ringe farfar og be om starthjelp.


lærte noe idag og da, har jo hatt ifrahverandre hele bilen. som jeg pleier og gjøre før jeg finner feilen.