PDA

Vis full versjon : Skifte dør/hanskeromslister XC70



RoJo
27/07/10, 11:41
Som overskriften sier, noen som vet om dette er fryktelig vanskelig å få til?
Jeg tør neppe å begynne på det sjøl, så verksted er vel eneste løsning.
Hadde vært fint med disse på XC70`en:

List R aluminium, hanskerom
List R aluminium, dørside

Plastikklistene som er der i dag er ikke så schtilige liksom...

Per Turbo
27/07/10, 13:19
Hanskerom er vel bare 3 torx skruer fra innsiden.

Dørlistene får du tatt av ved å ta av dørpanelet. Det gjør du vel å splitte håndtakket du drar i når du lukker døra, bak dekselet der sitter det 2 torx skruer. Når de er ute skal du kunne dra av panelet i de klipsene de sitter i rundt hele. Listene sitter med sprengskiver, så dra av de gamle og evt. sett på nye til de nye listene.

RoJo
28/07/10, 13:09
Takk til Per Turbo for arbeidsbeskrivelsen, får se om jeg tør gjøre dette. Har relativt dårlig historikk på slikt..
Er kanskje bedre at noen med vante fingre kan gjøre det, her på jobben min går det mest i ødeleggende virksomhet og liten grad av fingerferdighet :D

En annen sak jeg lurer litt på er hva jeg evt gjør med det feltet som er rundt girspaken, det er laminert med samme plasten som dørlistene som er der i dag. Blir det finest å trekke dette feltet i sort matt film? Noen som har prøvd det? Han som sotet vinduene mine kan gjøre dette, meget proff fyr som alltid gjør bra jobber.

Hvis noen har formeninger lytter jeg gjerne. Vet ikke om dette stykket kan erstattes med noe i alu for å matche dør og hanskeromslister?

Per Turbo
28/07/10, 13:25
Desverre finner det ikke noe andre paneler rundt der, de er enten sorte fra 04 eller mørk grå før det.