PDA

Vis full versjon : blinklys kutter og tar sikkring Help Me!!! :)



Kodja
27/07/10, 07:43
Fikk et problem i går som jeg håper Noen klarer å skjønne noe ut fra!!!
plutselig så mister jeg virkningen til tempmåler og bensinmåler i instrumentet, samt blinklysa slutter å fungere. slår på nødblinken for å se om det i det heletatt fungerer og da buzzer det fælt i et sekund og så ryker sikkringen. nr 4 og nr 9 eller hva det var... i alle fall sisten var til "Hazart" og den nr 4 var vell til hovedinstrument, lamper i hovedinstrumenet og blinklysfunksjon var det det da tro... husker ikke hva det var som stod på lappen i bilen.
skifta jo baklamper forrige uke, samt skifta blinklysrelè... men det har jo fungert upåklagelig til nå i går!!! anelse hva det kan være, sånn bortsett fra en åpenbar kortsluttning... men Hvor, Hvorfor eller i Hva liksom?
f.eks. så kjørte jeg over noen fartshumper i lav fart nå når jeg kjørte til kontrollen og da kom lampa til batteriet på, og da kobla de andre hovedinstrumentlampene ned og blinklyset slutta å fungere... syntes det var litt merkelig. rugga litt på de to sikkringene og så funka det igjen, for så å ryke når jeg prøvde to ganger på blinklyset... sneeedig. anybody????

Aartun
27/07/10, 13:55
Dersom du skifta disse delene nettopp, så ville jeg brukt elemineringsmetoden,
Kople fra det du nettopp skiftet og se om ting fungerer som det skal da.
jeg ville så montert ting for ting og se nårtid problemet melder seg igjen.

Om du har samme problemer med blinklysrelè og baklamper koplet fra så ville jeg ha sjekka ladespenning bare for å sjekke at den er grei, og undersøkt nærmere rundt sikring 4 og 9, overledning eller noe.

Det trenger jo ikke å være direkte feil i baklamper eller blinklysrelè heller selv om det feiler med disse i, det kan være at det trigger en annen svakhet en plass..

håper det kan være litt til hjelp,

Kodja
27/07/10, 14:04
tenkte jeg skulle prøve elimineringsmetoden etter hvert ja!
takk for svar :)