PDA

Vis full versjon : "anti spinn" aksel 740



OlaBoy
27/07/10, 00:10
Hei! Tappa olja på bakakselen på 740'n min i dag, synes den var veldig svart, og lukta surt, er Anti spinn - lamellsperre... Den har gått en plass rundt 380.000 km, så lamellene begynner vel å slites... Noen som vet ca pris på lamellene til disse diffrensialene? Flere typer? Hvem er best? annet som pleier å gå til hælvette på disse diff-bremsene?

Spør for å høre litt om dere andres erfaringer også!

Takker for svar ;)

kermitt
27/07/10, 00:14
olja på slike akslinger bruker å lukte surt. å overhale den koster like mye som å kjøpe en truetrack. så får du regne på det selv.

Ekren
27/07/10, 00:39
er du litt handy lager du deg nye kryss i den selv, i noe verktøystål eller noe.
og kjøper en ny lammelsats som ikke koster all verden.

OlaBoy
27/07/10, 09:54
Stemmer, lukta bedre den olja jeg fylte på :P Men kjører til den slutter å sperre, så ser vi hva som skjer ;)

gaupe
27/07/10, 11:12
olja på slike akslinger bruker å lukte surt. å overhale den koster like mye som å kjøpe en truetrack. så får du regne på det selv.

Truetrack held meir, men orginale lamelldiffen er ein mykje meir køyrbar diffbrems, eg ville ha overhalt.

OlaBoy
27/07/10, 11:28
Truetrack held meir, men orginale lamelldiffen er ein mykje meir køyrbar diffbrems, eg ville ha overhalt.

Ja, tenkte litt det jeg og... Er jo mest til hverdagskjøring, kanskje litt sluring i ny og ned ;)

kermitt
27/07/10, 11:29
var det jeg og mente, de koster like mye.

Soulair
27/07/10, 11:32
Hei! Tappa olja på bakakselen på 740'n min i dag, synes den var veldig svart, og lukta surt, er Anti spinn - lamellsperre... Den har gått en plass rundt 380.000 km, så lamellene begynner vel å slites... Noen som vet ca pris på lamellene til disse diffrensialene? Flere typer? Hvem er best? annet som pleier å gå til hælvette på disse diff-bremsene?

Spør for å høre litt om dere andres erfaringer også!

Takker for svar ;)

Hvis begge hjula går samme veien og en kompis ikke klarer å holde igjen f.eks venstre bakhjul når du dreier på høyre, så er diffbremsen OK. Lamellsats ligger vel på ca 600 kr, men straks det er mer som må skiftes blir det dyrt!

Jeg fikk skiftet ut lameller, forsterka kryssakslinger og lager som kom seg på rundt 4500 kr i deler og da er vi på prisen av en truetrack!

gull pilen
28/07/10, 09:21
hvor fikk du tak i deler til lamell diffen?

Soulair
28/07/10, 10:49
Pedersens Racing har det som trengs.

http://www.pedersens-racing.no/bil/utveksling/

Dersom det bare er lamellene som er slitt evt. kryssakslingene som er knekt, så anbefaler jeg heller å få dette byttet enn å kjøpe truetrack...

OlaBoy
28/07/10, 11:35
Se der ja ;) Må vel ta opp og se hva problemet er etterhvert ;) Takker for alle svar!