PDA

Vis full versjon : bremser til 240



t.e.b
26/07/10, 22:03
Hei lurer på om det er noen som har noen tips til bremser som tåler litt mer varme og hard kjøring til 240 min hva er det som anbefales uten og bygge om alt mulig

blystad-racing
26/07/10, 22:21
Hei!!!
Kan anbefale Tarox skiver og klosser,her får du bra bremser som tåler mere enn normalt for en ok sum og uten ombygging.
Kan kjøpes på bcb.no eller pedersen-racing.no
Har brukt disse selv på vei og diverse banebiler med godt hell og smil rundt munnen.... :)

PekaillVolvo
29/07/10, 20:52
Er dette bremser som holder vesentlig lenger enn for eksempel... tja... Biltema-produkter og er like gode og bedre i så måte?

A.Finstad
30/07/10, 11:16
kan ikke samenligne noe med biltema sine produkter da de er søpel når det gjelder bremser og en del annet, men hvis du samenligner med orginalt så er nokk tarox litt bedre(kan ikke si det da jeg ikke har prøvd tarox på 240)

Joakim-G_R
30/07/10, 11:39
Tarox holder lenger enn orginalt, pga avkjøling og litt annet metall i skivene.

Parrer du de skivene med noen keramiske klosser så vil du få noe som biter godt og lenge, selvom temperaturen begynner å stige. Plukk også med deg stålomspunnede slanger på pedersens, de merket jeg stor forskjell på når jeg byttet.

En bremsevæske med høyere kokepunkt er også å foretrekke.

Er også andre alternativer på skiver og klosser, Black Diamond-skiver og f.eks Ferodo D2500 er en grei kombo. Men har sett at det er flere som klager på mye støv fra Ferodo-klossene.

Biltema snakker vi ikke om..

blystad-racing
30/07/10, 22:57
Ja de tarox bremsene er betraktlig mere holdbare enn biltema og orginale ja..
Kjørte 2 dager på bane med de jeg og så ikke veldig stor slitasje,mens biltema klosser og skiver var røde og måtte byttes etter en banekveld på 5 timer...
Tarox er bedre enn ferodo på veien er min erfaring,da ferodo tar dårligere i kald tilstand....

Joakim-G_R
31/07/10, 01:54
Ja, Ferodo trenger litt oppvarming for å bite orntlig.

Prøvde noen Tema-klosser på gamle 360'n jeg hadde, lå noen nye slike baki en delebil jeg kjøpte. Hadde de til og fra jobb i 3 uker, altså 15 dager med minimum 10 mil pr dag, og da var de veeldig slitte. De støvet også noe helt forjævelig, svarte felger med en gang.Aldri mer tema..