PDA

Vis full versjon : Prosedyre for fjerning servicevarsel

Nettsteggen
27/01/26, 13:36
Har en V70 2015, og her kommer opp varsel om service hver gang jeg starter. Trykker ok, og da forsvinner teksten, men har fremdeles " tannhjul " nede ved siden av utetemp. Har forstått det sånn, at det er en prosedyre med T1 og start. Kan noen svare meg på om det er noe jeg kan gjøre selv på en grei måte ?
Sliter litt med å skjønne forskjell på V70N og V70II.

jiha1968
27/01/26, 18:49
Utfør servicen (oljebytte m.m.) , så med død bil, ikke rør bremsepedal :
Trykk en gang på start-knappen,
drei på blinklys-spakens dreiehjul til Tripteller 2 (T2) vises i instrumentpanelet,
Så holder du inn både OK-knapp på blinklys-spak og start-knappen på dashbordet samtidig i ca 10 sekunder,
når et guloransje i-symbol dukker opp i instrumentpanelet så slipper du begge knappene.
Nå er serviceindikatoren slukket. (test med å slå tenning av/på med startknappen)

V70N og V70II er et evig sammensurium da den første V70'en på P80 chassis egentlig var en faceliftet 850 , og når V70 P2 kom i 2000/2001 var det ingen som tenkte langt nok til at det kunne komme en ny V70 igjen i 2008, slik at V70 P2 ble navngitt V70N for "NY" her i Norden, og V70 P3 2008 ble V70II, som egentlig er V70III.
Som sagt et sammensurium, med ulike betegnelser i Norden kontra resten av verden.
P80, P2 og P3 er chassisbetegnelsene for bilene på bildet, og er mer beskrivende for hvilken bil det dreier seg om da noen chassis overlapper enkelte år, f.eks i 2000 var det mulig å kjøpe både P80 og P2 som ny, og i 2008 var det mulig å kjøpe V70 P2 og P3 som ny. I tillegg går enkelte modeller som S80, S60 og XC90 i andre sykluser enn V70/XC70... (så kommer facelift-endringene på hver chassis-utgave)

8251

Nettsteggen
28/01/26, 13:55
Tusen takk for svar. Fikk slukket tekstmelding på dashbordet. Det lille " tannhjulet" ved siden av utetemp, nede, v side av speedometeret ble stående ved flere starter, men ser foreløpig ut til å holde seg slukket. Jeg satser på at det forblir sånn.
Iallefall... takk igjen for responsen. Det kan jo se ut som at "bagateller" kan fikses innen rimelighetens grenser.

jiha1968
28/01/26, 18:15
Hyggelig å kunne være til hjelp, du kan dobbelsjekke om nullstillingen av servicevarselet var vellykket med å gå inn i menyene, let opp service og sjekk antall dager/kilometer til neste service.