PDA

Vis full versjon : hvordan montere turteller?



Erlend
26/07/10, 13:42
Hei,har fått kjøpt inn stor turteller til å ha der klokka står i 240n min,
hvordan kobler jeg dette? tar jeg bare strømmen fra klokka på + og -? og på -`n på coilen?

tusselaid
26/07/10, 14:27
Dette er det mange som har spurt om tidligere, skulle ha blitt laga en "how to" tråd. Vis du leter lit bak instrumentpanelet ditt så finner du en hvit og rød stripa ledning, DEN skal kobles på et av stikkene på turtellern, husker ikke vilken. alt annet av strøm før den av printplata i panelet

Øyvind G
26/07/10, 16:18
står vel 1 på det stikket den røde og hvite ledninga skal på hvis ikke jeg husker helt feil. finner du ikke den røde og hvite ledninga, så strekker du en ny ledning fra - på coilen

Luigi
26/07/10, 17:23
er vel gjerne fler en 1 stikk på selve turtellern og, men det er bare og prøve seg fram på stikka med ledninga fra coilen eller den rød hvite, får vel liv i tellern till slutt ;)

Øyvind G
26/07/10, 18:34
er vel gjerne fler en 1 stikk på selve turtellern og, men det er bare og prøve seg fram på stikka med ledninga fra coilen eller den rød hvite, får vel liv i tellern till slutt ;)

ja men det står tallet 1 ved siden av det stikket du skal bruke (det står det også på coilen. der står det vel -1)

det andre som skal kobles til +/- som blir kobla på når du monterer turtelleren på instrumentet. det stikker ut noen pinner som passer inni turtelleren hvis du skjønner :) (samme sted som klokka får strøm fra når den er montert) du ser det når du demonterer klokka og monterer turtelleren.

Erlend
28/07/10, 11:01
skal prøve å få koblet dette idag :) hvis jeg får det til lager jeg en veileder til dette og kan prøve å få dette lastet opp :)

VolvoMan
12/08/10, 20:30
er bare å monter den, den får strøm fra samme kontakten som klokka fikk fra.. Så skal den ha en hvit/rød ledning inne på seg denne ligger som regel klar bak instrumenpanelet de ander kontakt på turtelleren er strømuttak til 52mm klokke som kan monters i plassene til høyre for rattet