Vis full versjon : Pris for V70 2.0; 2010; 189K km?
Vi har kjøpt ny bil, og skal derfor selges vår trofaste V70.
Fin stand tross alder, daglig i drift.
Hengerfeste
Takboks
Vinterhjul, men et dekk lekker. ( Må etterfylles i blant)
Sist eu-kontroll i 2024 - 0 feil.
Service utført hos mekaniker i starten av 2025, diverse filter og olje.
Prøvde å kikke på Finn, der ligger tilsvarende biler fra 60.000 kr og oppover, men jeg aner ikke hva de blir solgt for.
Hva kan vi forvente å få solgt den for? Er det en populær bil?
Antar at det er en diesel D3, eller er det bensin?
Automat eller manuell påvirker også pris og etterspørsel.
Utstyrsnivå har mye å bety for nyprisen, det vil også påvirke salgsprisen:
8227
Originalt ekstrautstyr kan koste opp til 100 000 ekstra når ny, og noe er nesten umulig å ettermontere.
https://autocatalogarchive.com/wp-content/uploads/2019/07/Volvo-V70-2010-SE.pdf
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=102354
Noen legger relevant informasjon i annonsen, andre overlater til kjøperen å gjette hvilket utstyr bilen har.
Noen annonser har relevante bilder slik at man kan sammenligne bilen med andre, andre har bilder av en bil slik at man ser farge som bilen og interiøret har.
For noen har utseende på felgene (og modell dekk om de ikke bør byttes snarlig) mye å si, andre teller kun antall hjul.
Noen kjøpere kan lete et år og reise 2000 km for å få tak i bilen de ønsker seg, andre foretrekker å kjøpe en tilfeldig bil i gangavstand.
Hvor lite/mye rust det er i karroseri (hjulbuer, og over frontvindu) og understell kan ha betydning for prisen.
Noen kjøpere ønsker kanskje en NAF-rapport på en gammel bil for å unngå overraskelser, det kan være et salgsargument siden bilen sannsynligvis snart må til EU-kontroll igjen. Alternativt kan man ta ny EU-kontroll før bilen legges til salg, slik at den er godkjent for 2 nye år.
Det er diesel, mener det skal være en Momentum. Manuelle gir. Hengerfeste. Park armer.
Ser ikke noe rust annet enn over front ruta, men det er lakk behandlet, men du ser det er der.
Er nok som du sier, veldig mye som spiller inn. Men ofte finner man biler på Finn, så det er lett å sammenligne.
Men v70 skal vel være en grei bil å selge, så lenge man treffer på pris slik jeg har forstått.
Bilen befinner seg sør i Norge, som om noen er interessert og kan vente til litt ut i oktober, så send meg en melding, eller så blir det vel fort at jeg legger den ut på Finn.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.