Vis full versjon : Mangler lyd fra bakre park sensor
Hei!
Har en 2008 modell V70 hvor jeg plutselig har mistet lyd fra bakre parksensorer. Lyden er blitt en svak klikkelyd, men indikasjoner i displayet viser normalt når jeg nærmer meg vegg eller annen hindring Bilen Har dyn audio anlegg. Ingen feilmeldinger ved bruk av icarsoft diagnose.
Noen som har tips?
Hører du lyd fra anlegget i de bakre høyttalerne?
Sjåfører sitter sjelden i baksetet, dermed får de ikke med seg om høyttalerne i bakdørene blir tause.
Hei!
Har vanlig lyd fra høytalere bak (flyttet lyden til bakre høytalere), og har byttet de (fikk bare tak i brukte) og fremdeles ingen bedring
Prøvd noe så enkelt som å justere opp Volumet på lydanlegget når P-Sensorene lager klikkelyd i høyttalerne? (ev. nullstill lydinnstillingene)
Da endrer bare lyden på radioen seg
I følge funksjonsbeskrivelsen i Vida er det ICM (knapp/display-modul) som mottar signalet fra parkeringssensor-modulen (PAM) via CAN og ber om aktivering av P-lyd i IAM ("Radioen") ,eller i AUD (forsterkeren) på Premium-lydanlegg.
Litt pussig at P-lyden ikke genereres i IAM ("radioen") uavhengig om bilen har forsterker eller ikke, da jeg mener alle andre "forforsterker/lydkontroll-funksjoner" ligger i IAM.
Du har ikke oppgradert/byttet noen av de nevnte modulene?
Siden din bil viser P-status i displayet (ICM) og det kun høres P-klikking i høyttalerne så burde feilen ligge i AUD (forsterkeren) såfremt det ikke hjelper med nullstilling av lydinnstillingene og bortkobling av batteriet i noen minutter for morsomhets skyld.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.