Vis full versjon : Høyt bensin forbruk V 70 200hk
Hei... min sønn har fulgt mine fotspor og kjøpt seg sin første Volvo.. en 01 V70 200 hk awd,, den har 320 000km.. Den er meget godt holdt.. blit gubbekjørt de siste 15 åra.. Men den bruker mye bensin syns sønn.. 1,2 L på bykjøring.Jeg syns vel kanskje ikke det var så ille.. det er aut, og han liker nok og bruke gassen mye.:P Hva mener folk her om dette tro?
Finnes det noe effektivt shipp til så gammel bil tro?
en annen litt merkelig ting.. olje lampen lyser litt nå og da.. Uten at det er noe ekstra lyd fra motoren.. hva kan det være?
Den blinkende Oljetrykkslampen kan være gnagsår på ledningen til oljetrykkføleren. (spesielt om blinkingen er noe hysterisk)
Men samtidig er disse motorene utsatt for gjengrodd oljesil og sprekker i O-ringene mellom Oljesil og oljepumpe, spesielt om motoren har gått med lange oljeskiftintervall (lengre enn 10000km) , tvilsom oljekvalitet, manglende nedkjøling av turbo etter "motorvei-kjøring" og manglende vedlikehold av veivhusventilasjon hjelper heller ikke.
5-trinns Slureautomat med Visco-AWD og bykjøring, da høres det helt normalt ut for min del med 1,2L/mil med pen kjøring, faller nok litt under literen med rolig langkjøring
Mange som fremdeles tilbyr ny programvare til motorstyringen, 220-240hk, f.eks BSR eller vDash, men ikke forvent lavere forbruk i praksis siden bilen blir morsommere og mer responsiv å kjøre, men heller større sjans for at automaten takker for seg.
Skal forbruket vesentlig ned er det manuell girkasse, Diesel 2002-2005 og helst kun FWD som gjelder , alternativt en mindre og lettere bil. (personlig foretrekker jeg Bensinmotor uansett)
Den blinkende Oljetrykkslampen kan være gnagsår på ledningen til oljetrykkføleren. (spesielt om blinkingen er noe hysterisk)
Men samtidig er disse motorene utsatt for gjengrodd oljesil og sprekker i O-ringene mellom Oljesil og oljepumpe, spesielt om motoren har gått med lange oljeskiftintervall (lengre enn 10000km) , tvilsom oljekvalitet, manglende nedkjøling av turbo etter "motorvei-kjøring" og manglende vedlikehold av veivhusventilasjon hjelper heller ikke.
5-trinns Slureautomat med Visco-AWD og bykjøring, da høres det helt normalt ut for min del med 1,2L/mil med pen kjøring, faller nok litt under literen med rolig langkjøring
Mange som fremdeles tilbyr ny programvare til motorstyringen, 220-240hk, f.eks BSR eller vDash, men ikke forvent lavere forbruk i praksis siden bilen blir morsommere og mer responsiv å kjøre, men heller større sjans for at automaten takker for seg.
Skal forbruket vesentlig ned er det manuell girkasse, Diesel 2002-2005 og helst kun FWD som gjelder , alternativt en mindre og lettere bil. (personlig foretrekker jeg Bensinmotor uansett)
Oki tusen takk for svar..o)
1,2 liter bensin på bykjøring og 0,8 på langkjøring høres kjent ut for AWD med automat.
Det stemmer vel med oversikten bak i instruksjonsboken også.
Jeg er mer overrasket over at min 2012 D5 drikker nesten like mye diesel på norske veier.
Får trøste meg med at den ikke bruker så mye mer på Autobahn i over 130 km/t.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.