PDA

Vis full versjon : Chip til 97-98 x70 - 2.0LT, anbefalinger?



Langedal
26/07/10, 09:34
Hei.

Føler litt på behovet for å friske opp motoren litt i V70'en. Den er jo ikke akkurat morsom å kjøre originalt. Grunnen til at jeg har dvelet med dette en stund, er at den visst nok ikke kan tunes med t.d PPC. For her må vel chip med ny programvare loddes inn, og da går det kaldt nedover ryggen min. For jeg stoler ikke på hvem som helst, og langt mindre hva den chippen inneholder av programvare. Derav denne tråden...

Er det noen som har erfaringer rundt dette? Vet dere om leverandører av programvare og forhandlere som monterer, som er veldig seriøse?

Jeg vet at BSR tidligere leverte chip til disse bilene, og at Autopower gjorde jobben her i Norge. Men ser at begge to har fjernet produktet fra hjemmesiden sin. Er det en spesiell grunn til det mon tro?

Per Turbo
26/07/10, 10:03
Årsaken til at det fjernet fra Autopower kan kanskje være at BSR har etablert seg i Norge med eget foretak. Her er link til BRS Norge og 2.0T til din bil
http://www.bsr-tuning.no/produkter/

Du kan også høre med Jahn på www.scstyling.no som også forhandler BSR og utfører jobben.
Han skal levere til min bil nå, så har trua på at det blir bra! :)

Langedal
26/07/10, 10:09
Årsaken til at det fjernet fra Autopower kan kanskje være at BSR har etablert seg i Norge med eget foretak. Her er link til BRS Norge og 2.0T til din bil
http://www.bsr-tuning.no/produkter/

Du kan også høre med Jahn på www.scstyling.no som også forhandler BSR og utfører jobben.
Han skal levere til min bil nå, så har trua på at det blir bra! :)

Takk for raskt svar.

På BSR sine sider er det kun PPC boks til 99-00 varianten. Ikke den gamle 2 literen.

Jeg ser at de tilbyr omlodding av chip til 850 T5 (2.0 - 211HK), går disse chippene om hverandre? Slik at samme programvare kan brukes på min bil?

Per Turbo
26/07/10, 10:47
Ja stemmer, så det nå. Grunnen til dette er at i Sverige har det ikke blitt solgt noe 2 litere, de gikk mest til Italia, Belgia og Norge pga avgifter.

Du må nesten høre med de, send info om bilen og spør hva de kan levere til den.

Alternativet kan være Auto Tech i Trollhättan, de omprogrammerer det meste.

Morgis
26/07/10, 11:10
2literen går unner samme programvare som 2.3literen. ingen problem

Tonytic
29/08/10, 17:33
drar opp en litt gammel tråd..
2 literen går under samme som 2.3 literen sier du, gjelder dette 850 også? får det ikke til å stemme med tallene som står der serru. er vel 172 hk i 2 literen og ikke 211..

Morgis
29/08/10, 17:41
de går om hverandre ja.. 211hk, da snakker vi T5R 2.0 antageligvis

v70dude
29/08/10, 18:15
Går det ann å sette inn en T5 hjerne i V70 2,0 LT 97? :P

Morgis
29/08/10, 18:37
om det er fra samme årstall bør det gå fint :)

v70dude
29/08/10, 18:41
Hva kan jeg forvente av forandring da? ingen ting? :P

Morgis
29/08/10, 18:58
du har 180hest nå ? ikke mye egentlgi..

Turbo-HF
29/08/10, 20:09
Hei.

Føler litt på behovet for å friske opp motoren litt i V70'en. Den er jo ikke akkurat morsom å kjøre originalt. Grunnen til at jeg har dvelet med dette en stund, er at den visst nok ikke kan tunes med t.d PPC. For her må vel chip med ny programvare loddes inn, og da går det kaldt nedover ryggen min. For jeg stoler ikke på hvem som helst, og langt mindre hva den chippen inneholder av programvare. Derav denne tråden...

Er det noen som har erfaringer rundt dette? Vet dere om leverandører av programvare og forhandlere som monterer, som er veldig seriøse?

Jeg vet at BSR tidligere leverte chip til disse bilene, og at Autopower gjorde jobben her i Norge. Men ser at begge to har fjernet produktet fra hjemmesiden sin. Er det en spesiell grunn til det mon tro?

Speedparts på Kjeller kan levere! ;)

v70dude
29/08/10, 21:33
du har 180hest nå ? ikke mye egentlgi..

den er jo chipet, så er vel rundt 230 el no