Noen som har satt inn facelift stoler i pre-lift v70 og har koplingsskjema for de forskjellige kontaktene? Jeg har forsøkt å google men finner ingen koplingsskjema over dette.
hmm, nå er det ca 15 år siden jeg byttet til 2007-interiør i min egen 2001-modell, så minne er ikke akkurat krystallklart:rolleyes:
Stolene jeg fikk tak i (manuelle) hadde annen plassering av skruehullene foran (ulik utforming på stolskinnene), så det vil som regel bli litt metall/sveise-arbeid. (avhengig av årsmodell osv)
El-stoler (PSM-modul) vil ikke fungere normalt (kan kun kjøres i ca 30 sek hver gang bilen vekkes) , posisjonsminne og speilminne vil heller ikke fungere, og skal du prøve å få dette til å fungere må du nok jobbe litt med å få den gamle PSM-modulen til å fungere mot den nye stolen...
Kontaktene for airbag, setevarme osv er stort sett like, men bilens kontakter må flyttes over til "hanske/multiplug-koblingen" fra donorbilen istedenfor å stå adskilt som på den gamle stolen.
Bilens originale setevarmemodul (SHM) og beltelås må stå igjen i bilen, altså flyttes til den nye stolen. (eventuelt bytt hele sikkerhetsbeltet fra donorbilen inkl beltelåsen på sete, om det gamle beltet er modent for utskifting)
Mulig det var en eller to av pluggene som måtte pinnes om / modifiseres litt, men mener dette var ganske åpenbart, koblingsskjema for de ulike årsmodellene finner du nok med litt googling. (skjema for din og donorbilens årsmodell, neppe et "ombyggingsskjema")
Har ikke sjekket om El-kontaktmodifiseringen i forbindelse med setebytte har vært tatt opp i dette forumet før, men vil tro at det i det minste ligger noen tråder i Svenske eller Engelske/Amerikanske forum.
Lykke til med prosjektet!