Vis full versjon : BREMSECALIPER FORAN fra bcb bildeler(07 volvo s60 2,4d)
noen som vet om disse er av en grei kvalitet?byttet skiver og klosser foran i dag,men stemplet var rustet og gikk rimelig tregt,og nå henger bremsene på særlig pasasjersiden,den skiven ble ganske varm kun etter 5km kjøring,så skulle fått byttet calipere rimelig kjapt.
og kjøpe de fra bilia er ikke aktuelt,har kjøpt bosch calipere bak fra eurodel før,men da tar det jo fort 7-14 dager før de er her.
og caliperne må passe på 16" vinterhjulene,står ikke noe om det på bcb siden
Både 16" bremser og 15" har akkurat samme caliper og klosser på V70/S60, det er kun de senere årene med S60T5 (16,5") og alle S60R ( 17") som har avvikende caliper, såfremt ingen har bygd om bremsesystemet. (de to sistnevnte caliperne ligner ikke på noen måte på den vanlige caliperen)
BCB-caliperen ser ut til å komme fra ProParts, og er høyst sannsynlig av same kvalitetsnivå som det meste av kopi-kalipere, altså helt ok på en bruksbil.
Støtt gjerne BCB med en handel, men de har ikke "din" caliper på lager i øyeblikket. (fjernlager, ekstra leveringstid)
Andre alternativ for rask levering er vel Bildeler.no og Norgesdel.no (begge med NK-deler?) og Delespesialisten.no (ABS?)
Skulle du trenge større utvalg enn de Norske butikkene, med raskere levering enn Autodoc , så bruker Eurodel.no å fungere bra om du passer på "avsende-datoen", og der bør du legge på en dag ekstra på oppgitt avsendings-dato på caliperen for å beregne ankomstdag. (legg til x dager fra "Oslo" til deg)
For den som lurer på hvorfor jeg ikke lister opp Skruvat: det firmaet anser jeg som totalt uberegnelig på leveringstid, omtrentlig samme med Mekster.
Andre kjappe alternativ: nærmeste huggeri, Finn.no eller Biltema...
Både 16" bremser og 15" har akkurat samme caliper og klosser på V70/S60, det er kun de senere årene med S60T5 (16,5") og alle S60R ( 17") som har avvikende caliper, såfremt ingen har bygd om bremsesystemet. (de to sistnevnte caliperne ligner ikke på noen måte på den vanlige caliperen)
BCB-caliperen ser ut til å komme fra ProParts, og er høyst sannsynlig av same kvalitetsnivå som det meste av kopi-kalipere, altså helt ok på en bruksbil.
Støtt gjerne BCB med en handel, men de har ikke "din" caliper på lager i øyeblikket. (fjernlager, ekstra leveringstid)
Andre alternativ for rask levering er vel Bildeler.no og Norgesdel.no (begge med NK-deler?) og Delespesialisten.no (ABS?)
Skulle du trenge større utvalg enn de Norske butikkene, med raskere levering enn Autodoc , så bruker Eurodel.no å fungere bra om du passer på "avsende-datoen", og der bør du legge på en dag ekstra på oppgitt avsendings-dato på caliperen for å beregne ankomstdag. (legg til x dager fra "Oslo" til deg)
For den som lurer på hvorfor jeg ikke lister opp Skruvat: det firmaet anser jeg som totalt uberegnelig på leveringstid, omtrentlig samme med Mekster.
Andre kjappe alternativ: nærmeste huggeri, Finn.no eller Biltema...
de hadde igjen akkurat et sett med calipere når jeg var der,så kjøpte dem,og fikk de montert nå,fikk montert xenon pæra på sjåfør siden også,er det mulig og lage noe så trangt og håpløst,hadde hatt en leieboer i luftfilter boksen også,så den måtte spyles rent for musebæsj og piss.
fikk desverre feilkode når alt var ferdig montert igjen,motor service erfordras,koblet av batteriet uten at det hjalp,men bilen går som normalt,så får bestille time på bilia,for og lese av feilkoder og slette dem
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.