Logg inn

Vis full versjon : Problemer med radio og NAV XC70 -12

Larssin
28/02/25, 15:52
Fikk litt problemer med mangelfull skjerm på bilen i dag. Har opplevd dette en 2-3 ganger tidligere på de snart 6 årene jeg har hatt bilen, men ikke slik det opplevdes i dag. Det som skjer når man starter bilen er at skjermen i bilen får en annen "meny". Se bilde. Vanligvis så kommer radioen opp, eller NAV, hvis det er det siste man brukte. Jeg kan rullere ned i menyen, men ingen ting virker. Det er ikke lyd i radioen, NAV står bare å jobber. Hadde dette for ca. 1 mnd. siden, men da begynte radioen å virke etter ca. 5 min kjøring. Usikker på om det har noe å si, men jeg har 7" skjerm og premium sound.

Jeg burde ha fått avlest om det er noen feilkoder, men det passet ikke i dag dessverre.

Er det noen andre som har opplevd dette? Har en CTEK Indicator eyelet som er koblet til batteriet, men man burde kanskje ha ladet batteriet selv om den lyser grønn. Jeg skal prøve igjen etterpå, hvis det er samme feil da, så kommer jeg til å løsne kablene til batteriet noen min.

http://forum.vccn.no/dbtgallery.php?do=gallery_image&id=4616&gal=gallery&type=full

Larssin
01/03/25, 10:55
Tror jeg fant svaret på hvorfor jeg fikk problemer med radio, nav osv. Det har nok vært for mye småkjøring kombinert med parkeringsvarmer. I dag tidlig så kom jeg ikke inn i bilen med fjernkontrollen. Batteriet ble byttet 25/11-22

http://forum.vccn.no/dbtgallery.php?do=gallery_image&id=4617&gal=gallery&type=full

jerognal
04/03/25, 07:43
Ble batteriovervåking resatt da du byttet batteri? Hvis ikke så må du få det gjort og ladet opp batteriet. Vår xc60 hylte stadig på lavt batteri inntil jeg resatte BMS. Etter det har batteriet alltid holdt seg på topp. Vår BMS hadde aldri vært resatt siden bilen var ny i 2014. Så virker som verkstedene ikke er obs på dette.

Larssin
04/03/25, 08:12
Ble batteriovervåking resatt da du byttet batteri? Hvis ikke så må du få det gjort og ladet opp batteriet. Vår xc60 hylte stadig på lavt batteri inntil jeg resatte BMS. Etter det har batteriet alltid holdt seg på topp. Vår BMS hadde aldri vært resatt siden bilen var ny i 2014. Så virker som verkstedene ikke er obs på dette.

Takk for tipset. Ja, det ble resatt ved bytte. Jeg har ikke fått opp noe varsel om lavt batteri siden batteriet ble byttet, så det var nok bare en tilfeldighet den dagen. Bruk av p-varmer og mye små kjøring/ ofte start av bil er ikke så bra for batteriet.