Vis full versjon : Ardic varmer som har litt startvansker.
Handlet en delebil for å fikse på den jeg har fra før, sitter varmer i den som prøver starte men gir seg fort, fant ut at den grå kontakten var full av irr så koblet utenom den, glødepluggen gløder og får strøm, pumpa går som den skal og vifta høres nesten ny ut men starter altså ikke, når jeg tar av dieselslangen inn så kommer det ikke diesel ut av den, pumpa bak tikker, når jeg prøver blåse forsiktig bakover går ikke det. Så spørsmålet er da om det er tett inn til varmeren eller om det er den lille mebraen inni som skal dra til seg diesel som ikke fungerer lengre?
Har ikke tilgang på Vida når jeg vil men har Icarsoft pro, den sier det ikke er noen feil annet enn for mange forsjøk ( kan nulle ut med den).
Slangen til bensinvarmeren på min gamle V70 var spuns tett i en skjøt 10 cm fra pumpen.
Etter jeg kappet slangen og laget ny skjøt virket alt som det skulle.
http://forum.vccn.no/showthread.php?78515-Lekkasje-i-bensinslange-til-kupevarmer
Ser det er noe av det samme her, kobblet fra pumpa men klarer ikke presse luft med 8bar trykk i gjennom. får se på det imårra, hadde hvert fint å se om den virker uten å måtte bytte med den i andre bilen for å se .
Da har jeg åpnet den å sett at sila er helt tett, prøver blåse igjenom med luft ( 2 bar) men stopper, samme om jeg prøver andre veien, noen som har en ide hvordan få løsna det som sitter der? Ser en ny koster over 2000kr så vil helst slippe kjøpe det.
Enten så får man bore, eller kutte og skjøte, alt etter hvor ille det er.
Antar at i ditt tilfelle er det så korrodert at det er omtrentlig ingen ting igjen av metallet, så det må kappes og skjøtes, eller få tak i en brukt komplett slange og pumpe fra en eller annen Bilhugger.
Slange og rør var fulle av tykk guffe, fødepumpa var tett og mebraen lekker ser det ut til så får se om jeg bygger den opp med ny fødepumpe/spreder ( eller hva den kalles) eller den blir liggende på utstilling i ei hylle.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.