Vis full versjon : Feilkode TCM-P081C49 XC70 2010
Ja da var vi igang igjen da...... Volvo altså....
Kjøpte jo denne 2010 med bare 167.000 på telleren. Strøken bil.
Så daua dieselvarmeren. Reklamasjon. Nytt brennkammer og den funker igjen.
På vei hjem i dag kom ovennevnte feilkode. Bilen går fint i D men null respons når eg vil over i manuell. Fortsetter bare i D.
Slette feil med Vida men dukker opp igjen med en gang eg starter opp og flytter på girspak.
Skal sef. reklamere på nytt til selger(som foreløpig har tatt hele regning på brenneren uten å mukke).
Men kan være artig å høre hva som kan være feil....
Var litt slapt batteri etter verkstedbesøk så har satt bilen på lading i natt
Vel, noen må jo holde liv i forumet:rolleyes:
Antar kabelbrudd/sensorfeil i GSM (girspakmodulen)
There is a hall sensor installed internally in the gear selector assembly's control module. The hall sensor is affected by a permanent magnet located on the gear selector assembly. When the gear selector is moved out of position P, with the ignition on, the hall sensor is deactivated and the shift-lock solenoid is deactivated. This is done to prevent the gear selector catching in position N. With the ignition off and the gear selector in position P, the gear selector is locked mechanically as a result of the power to the solenoid having been cut. The gear selector is also locked in ignition positions I and 0. The diagnostic trouble code (DTC) is stored if the control module detects that: The solenoid for the shift-lock is activated in lever position P and at the same time the Gear selector module (GSM) registers that the hall sensor is inactive despite the lever being moved to R in the same operating cycle. Transmission control module (TCM) informed gear position D and the optical sensor has been active for 10 seconds. Transmission control module (TCM) has indicated gear position R, N or D and the Hall sensor has been active for 10 seconds. The control module's test for the diagnostic trouble code (DTC) starts in the event of: Ignition switch position II. Note! The control module can only detect the fault once the test has been started and the diagnostic trouble code (DTC) is stored when the conditions are met.
Cause:
Internal fault in gear selector module (GSM).
Time på tirsdag på verksted. Selger er pissed....(butikk). ;), han har jo nettopp betalt 10K for nytt brennkammer på verksted.
Men er da faen meg ikke min skyld at feil dukker opp.:p
Dagen før verksted skulle skifte solenoid, bestemte bilen seg for at den ville fungere som normalt igjen. Det har den gjort en uke nå så satser på at det bare var en hickup som ikke kommer igjen.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.