Vis full versjon : Ingen ting virker i dørene
Min datter har en XC70 2011 mod, det er ikke liv i bryterene i dørene på den, får ikke vinduer til å åpne, bilen går å låse og høytalerne virke. Har sjekket for brudd mellom karosseri og dør men det ser hele ut, tidligere reparert ser det ut til men ser hele ut, sikringen under hanskerommet er hel, så hvor begynner jeg feilsøkingen her i fra? Regner med dette er en feil andre og har opplevd? Tidligere eier påsto han hadde prøvd en annen lik dør men det virket ikke med den heller sa han.
Hvor mye vil Volvo ca ta for feilsøking på dette?
Er absolutt alle vindusheiser og speil døde, uansett hvilken dør du sitter ved og prøver å kjøre aktuelt vindu opp/ned?
Låsefunksjonen virker normalt på alle dører via fjernkontroll?
Lest av feilkoder med Volvotilpasset diagnoseutstyr?
ingen av vinduene virker, hun sier lyd og lås virker. De prøvde døra i en annen lik bil å da virket ting sier typen hennes, han sier det ikke er feilmeldinger i vida på dør eller vinduer men misstenker kabelbrudd mellom styrenhet og kobling inn til selve døra, den kontaktene som sitter utenpå døra liksom. Siden det som regel er de samme feilene på disse bilene hadde jeg håpet an noe som har hvert borti det kunne si " Det er typisk når grønn med rød stripe har brudd vanligvis rett over bremsepedalen" :-)
Vinduene bak virker med egne brytere ikke passasjer og fører
Siden låsefunksjon er ok, så leverer bilen datalinje (CAN) og hovedstrøm (fra sikring C-8, 25A på "ekstra sikrings modul" under hanskerommet) ut til døren.
(Lyd går på to separate ledninger i dørkabelen, direkte til høytalerne)
Den andre strømkilden til førerdøra (til "knappe-panelet") kommer fra sikring F3, 7,5A på CEM (Hoved El-sentral under hanskerommet) og går på Blå-Hvit ledning til pinne 7 i kontakten til døra, derfra til pinne 1 på dørknapp-modulen.
Sjekk strømtilførselen på den Blå-hvite ledningen i dørkontakten. (sjekkes med tenning på, bruk prøvelampe, ikke Voltmeter alene)
Mistenker ikke sikringen da mye annet i bilen ville være dødt da.
Inspiser samtidig alle ledningene i kabelstammen mellom A-stolpe og dør, se nøye etter sprekk i isolasjon (synlig bar kobber) for å forebygge kommende problemer.
Siden låsefunksjon er ok, så leverer bilen datalinje (CAN) og hovedstrøm (fra sikring C-8, 25A på "ekstra sikrings modul" under hanskerommet) ut til døren.
(Lyd går på to separate ledninger i dørkabelen, direkte til høytalerne)
Den andre strømkilden til førerdøra (til "knappe-panelet") kommer fra sikring F3, 7,5A på CEM (Hoved El-sentral under hanskerommet) og går på Blå-Hvit ledning til pinne 7 i kontakten til døra, derfra til pinne 1 på dørknapp-modulen.
Sjekk strømtilførselen på den Blå-hvite ledningen i dørkontakten. (sjekkes med tenning på, bruk prøvelampe, ikke Voltmeter alene)
Mistenker ikke sikringen da mye annet i bilen ville være dødt da.
Inspiser samtidig alle ledningene i kabelstammen mellom A-stolpe og dør, se nøye etter sprekk i isolasjon (synlig bar kobber) for å forebygge kommende problemer.
Takk :-)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.