PDA

Vis full versjon : problemer med hybrid batteri

tunge
30/10/24, 10:17
hei
eg har skiftet høgvoltsbatter i min Volvo v60 Hybrid. og Volvo Haugesund har oppdatert dette og fått start på diesel motor. Men fremdeles får me feil kode batteri under 60% og tar ikkje lading. Mekaniker lurer på om det er styreenhet(BECD) som må nullstillest, men det kan ikkje verkstedet gjøre, han annbefaler noen som driver med tuning til og gjøre dette, er det noen her som kjenner til noen som driver med slikt?

Terje

vict0r
30/10/24, 11:01
Volvo Haugesund har oppdatert dette

Jeg skal ikke påstå at jeg kan dette, men det er min forståelse at det må lastes ned(oppdatere bilen) software fra Volvo spesifikt for din bil i forbindelse med bytte av batteri. Er det det de har gjort?

Er det montert et brukt batteri?

tunge
05/11/24, 20:31
ja det er montert et brukt batteri, og den har vært til Volvo i Haugesund og blitt oppdatert, så nå lader den og adv virker og Power virker men hybrid system virker ikkje, men det er ein becm feilkode som må vekk. og på verkstedet påstår di at di ikkje får lovt til og fjerne den koden. Så då søker eg andre alternativer

vict0r
07/11/24, 00:04
men det er ein becm feilkode som må vekk.

Hvilken feilkode?

tunge
07/11/24, 09:41
becm-p0a7f00 høgvoltsbatteri försämring. dette er den koden eg får opp på min vida

vict0r
07/11/24, 10:10
Du har selvfølgelig forsøkt å slette den selv? Kommer tilbake med en gang?

Hva sier Vida om SoC (når fulladet) og Battery Age?

vict0r
08/11/24, 12:38
Hva er delenummeret på becm?

Har du fremdeles den gamle?

tunge
13/11/24, 19:25
eg satte den gamle becm inn i det nya batteriet etter annbefaling av volvo

vict0r
14/11/24, 00:08
Selvfølgelig, jeg tenkte for hardt.

Er det noen mulighet for at du har delenummeret til becm? Jeg klarte ikke å finne det.