AWD60
11/09/24, 12:45
Skiftet reimsett for 1,5 år siden samt storservice. Skal sies at denne XC60 blir nøye fulgt opp. Kjørte ut på E6 for ca 3 uker siden og der ga bilen seg helt og døde helt. Inn på siden og opp med varseltrekant. Viking, leiebil osv. Lukket opp panseret og fant Multireima helt og holdent i bare fliser. Hvordan kunne dette skje? Settet med Multi/kile og registerreim ble jo byttet! Etter en sjekk på verksted til Volvo, ble det konstatert regreim også hoppet over og ødelagt pga multireim kilte seg fast inn i registeret. Bytte av ny topp/kam/ventiler, ja alt. Fikk alt på garanti. Ble dyr affære dette. Fikk igjen bilen og merket at den ikke hadde samme motorkraft. Kom opp Motorservce påkrevd. Feil på sensor til ladetrykk. Også en dyr affære som ikke hadde noe med toppbytte å gjøre. Jeg ga meg ikke og følte at det ikke var rett. Nevnte vakuum slang og turbo til verksted. Sjekk dette! Jeg er ingen mekaniker men kjenner bilen min best!! Det viste seg at det var sprekk i vakuumslangen til turbo’n. Historien er lang, men endte godt. Var det en produksjonsfeil på Multireima som forårsaker havariet? Løpehjul til Acc/ og dynamo var ikke låst seg, så kjør debatt. Bilen er like fin-igjen, i hvert fall for now. Og verkstedet har jo stilt opp. Men dritt dette uansett.