PDA

Vis full versjon : Feil tenning



Lockert
21/08/24, 08:11
Hei! Har en S60 01 med 2.4T. Her om dagen skulle æ gi pådrag i oppover bakke da d kom et slags smell fra motor rommet og bilen begynte og riste når æ begynte å få turbotrykk. Leste av feilkoder å fikk opp missfire på 2 og 5. Byttet alle plugger og sjekket alle coils igår alt funket som d skulle, men etter d fikk jeg da misfire på sylinder 3 pluss at ristinger kommer når jeg får turbotrykk. Skal sjekke dysene senere idag. Er d noe annet jeg burde sjekke evt bytte ? Noen som har opplevd d samme ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

jerognal
21/08/24, 09:43
Du får misfire på cyl 3. Da må du bytte coil tror jeg. Det er typisk at coil fusker ved hard belastning men kan funke på tomgang
Med tiden vil den dø fullstendig.

Lockert
21/08/24, 10:19
Du får misfire på cyl 3. Da må du bytte coil tror jeg. Det er typisk at coil fusker ved hard belastning men kan funke på tomgang
Med tiden vil den dø fullstendig.

Han fuske også på tomgang men får ikke opp noe feilkode da. Kan jo bytte mellom coils også se om den følge etter. Tusen takk førr svar :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

FroBe
21/08/24, 18:45
Hvis en coil har røket kan du plugge ut samsvarende dyse for å hindre at motoren sender uforbrent bensin i katalysatoren.

Etter jeg opplevde dette kjøpte jeg en billig coil hos Biltema og la ved siden av reservehjulet.
Dette er en feil man lett kan fikse med verktøyet man (ofte) har i bilen.

Lockert
21/08/24, 18:53
Æ har bytta alle coilan nu. Kjøre som en drøm :D


Sent from my iPhone using Tapatalk