PDA

Vis full versjon : cruisecontrol på xc-90 t8 R



Kjell Iver
05/08/24, 16:26
Jeg kjører mye med cruisekontroll og sliter med noe så elementært som å finne ut hvordan funksjonaliteten med at bilen automatisk justerer farten etter svinger etc. slås av.
Her jeg bor er det mange nye veier og plutselig hugger bilens bremser inn uten grunn der veien nylig er lagt om. Svært irriterende og trafikkfarlig - spes vinters tid.
Det er nok et enkelt menyvalg men klarer ikke å finne det- er altså snakk om adaptive cruisekontroll..

vict0r
05/08/24, 19:03
Har du forsøkt å holde "avstandsknappen" inne til evt. cruisecontrollen endrer seg til "dum"?


Fant dette:

To switch between Adaptive Cruise Control and standard Cruise Control simply swipe the Sensus screen from left to right to show the Vehicle Functions screen and tap the Cruise Control button.

Mann med hatt
05/08/24, 19:36
Jeg kjører mye med cruisekontroll og sliter med noe så elementært som å finne ut hvordan funksjonaliteten med at bilen automatisk justerer farten etter svinger etc. slås av.
Her jeg bor er det mange nye veier og plutselig hugger bilens bremser inn uten grunn der veien nylig er lagt om. Svært irriterende og trafikkfarlig - spes vinters tid.
Det er nok et enkelt menyvalg men klarer ikke å finne det- er altså snakk om adaptive cruisekontroll..

Du kan skru av kurveassistenten (sving assistent) i hovedpanelet hvor alle andre funksjoner er. (Curve speed assist CSA) https://www.volvocars.com/en-ca/support/car/xc90-twin-engine/article/5f6af5bb5c322ca8c0a801516e1c5c13

Kjell Iver
08/08/24, 11:45
Takk for svar begge to! Fant ut av det nå tror jeg og skal teste det videre men mener at knappen Kurvefarthjelp gjorde susen!