PDA

Vis full versjon : Lampefeil fullys / kurvelys



borges
05/08/24, 10:22
Min V60/2020 har fått en lampefeil. Feilmeldingen dukker opp 2-4 sekunder etter at jeg slår på fullys. Hva kan dette være?

Fullys slår seg tilsynelatende fint på. Feilen ser ved første øyekast ut som om den har å gjøre med kurvelys. Feilmeldinger kommer selv om jeg slår av kurvelys i programvaren. Jeg har så langt ikke fått lysene til å bevege seg med rattet. Det fungerte før denne feiilen dukket opp.

Håpet mitt er at dette er en gåen sikring eller noe mekanisk, og at jeg ikke må bytte ut kjempedyre lampekomponenter. Tenkte å sjekke her på forumeet før jeg bestiller en diagnosetime på verksted.


Børge
8083808480858086

MadAss
08/08/24, 16:50
Er bilen din under 5 år? Bør i så fall gå på reklamasjon

borges
09/08/24, 08:41
Er bilen din under 5 år? Bør i så fall gå på reklamasjon

Godt poeng. Det er en 2020-modell registrert i desember 2019. Den har gått 156000 km, så dette er vel ikke på garantien.

Hvordan argumenterer jeg for at det bør gå på reklamasjon når garantien har gått ut?

Jeg har bestilt en diagnosetime hos Volvo Cars på Fornebu i september.

Børge

borges
09/08/24, 09:58
Jeg snakket akkurat med Volvo Cars og fortalte at jeg kommer til å lage en reklamasjonssak av dette.

De skal ha 1800,- for en times feilsøking. Til den prisen kunne de ikke love at de ville utbedre eventuelle ting som kun krever diagnoseverktøy eller programvare-oppdatering.

Det blir spennende å se hva de finner.