PDA

Vis full versjon : Eksosanlegg, er Biltema brukbart?



B230
02/08/24, 13:38
Noen med erfaring her? Tenker mest på passform, og at det ikke er unødvendige innsnevringer i bøyer eller i pottene.
Hvor fort det ruster betyr litt, men ikke like viktig da bilen helst unngår saltføre om vinteren. Bruker og 98 oktan for ikke å få så mye vann i bensinen (og eksosen).

volvo245gl
02/08/24, 19:13
Noen med erfaring her? Tenker mest på passform, og at det ikke er unødvendige innsnevringer i bøyer eller i pottene.
Hvor fort det ruster betyr litt, men ikke like viktig da bilen helst unngår saltføre om vinteren. Bruker og 98 oktan for ikke å få så mye vann i bensinen (og eksosen).

Erfaringen min med årene med 240, er at Biltema anleggene er brukbare om man skal ha bilen igjennom fra EU til EU.
Ser Biltema ikke har så mye til 240 lengre. Det fremre røret de hadde før var kraftig innsnevret der de 2 rørene møttes at effekten ble strupet.
Eksospottene de har nå er nå brukbare med tanke på innsnevringer, men ruster fort.
Holder ca 2 år ved vanlig bruk.
Kan jo prøve med å lakkere pottene med maling beregnet på griller. Tåler varmen og holder overflaterusten vekke kanskje litt lengre....
Innvendig er det vel kondens som lager rust om rørene ikke blir godt nok varme under kjøring.

Jeg gikk over til Walker etterhvert. Senere byttet jeg til rustfritt fra Rakarør i Sverige.