Vis full versjon : Demontere plastpynt utvendig XC70 -12
Under så er det et bilde av, usikker på hva det heter, plastpynt som jeg prøver å få av. Den delen ligger bak pynten både på kanalen og hjulbuen. Må man fjerne/løsne pynten på kanalen? Hva med «side scuff»?
8061
Det lange kanaldekslet som går under dørene løsnes sammen med "hundben-dekslet", sannsynligvis kan framre del stå delvis igjen, men pass på at ikke skjermbue-utvideren både foran og bak kommer i klem og løsner fra skjermen.
Dekorlisten på kanaldekslet mener jeg kan henge fastpoppet til kanaldekslet som vanlig.
Ok, så for å unngå at ting blir ødelagt, så må/bør jeg demontere kanadeksel som går langs bilen før jeg kan demontere det dekselet/pynten med rødt kryss på?
Ja det kryssmarkerte hundben-dekslet (og egentlig det foran også) demonteres sammen med det lange kanaldekslet under dørene
Søkte litt rundt på nettet for å se om jeg kunne finne et bilde av hvordan det ser ut på baksiden av kanaldeksel og "hundben-deksel". Fant et litt utydelig bilde, tror det var fra en i fra -10 og det ser ut som at det er et klips rett bak overgang "hundben-deksel" og plast hjulbue også. Betyr det at plast hjulbuen må av også tro? Bortsett ifra den ene skruen, så sitter vel den bare i dobbeltsidig tape?
http://forum.vccn.no/dbtgallery.php?do=gallery_image&id=4415&gal=gallery&type=full
Lurer meg på om ikke det øvre klipsfeste på hundbeindekslet er åpent i enden... (Husker ikke, har bare plukket bort dette én gang for noen år siden)
"Skjermutbyggerne" vil du neppe ha lyst til å løsne, som regel vil ikke de gamle sitte skikkelig etterpå, selv med god ny teip, rensing osv, pga deformering av plasten med årene + demonteringspåkjenningen. Kjøper du ny(e) så blir det fargeforskjeller, om du ikke investerer i alt på samme side.
Tror jeg da avventer litt med det jeg trodde skulle være en enkel liten jobb :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.