PDA

Vis full versjon : Kompatibilitet forsete XC70 2004-modell



Judge Dredd
09/05/24, 18:37
Forsøker å holde liv i 2004-modellen min. Dessverre begynner førersetet å se nokså sarvet ut.

Det ser ut til å være vanskelig å få tak i skinn førersete.

Er det noen som kan si meg hvilke modeller som har kompatible / plug-and-play forseter?

Jeg har elektrisk forsete. Hvis jeg får tak i et "manuelt" førersete, er det da mulig å flytte over det elektriske anlegget over til nytt sete?

Takker på forhånd for all hjelp.

jiha1968
10/05/24, 01:01
Seter fra S60/V70 og XC70, fra 2003 og 2004 mener jeg skal passe direkte.
På gamlere El-seter (2001-2002) må du flytte over elektronikken som styrer setemotorene
Du kan ta skumgummi og trekk fra manuelt eller elektrisk sete 2001-2004, men ikke blande mekanismen/understellet mellom El. og manuelt sete.
Du kan selvfølgelig montere manuelt sete, men det vil settes (skjulte) feilkoder på manglende setemodul, og om du har "nøkkelminne" på speiljustering osv. så vil ikke det minne fungere da.
Som regel er jo passasjersetene mindre slitt, og det lar seg gjøre å bruke trekk fra "feil side" om man aksepterer å lime inn en bit av det gamle trekket for å tette hullet etter korsryggstøttejusteringen, eller kjøpe pent brukte passasjertrekk/stol fra England. (å bytte trekk er ikke en lettvint 5-minuttsjobb)

Nyere seter (2005-2008) krever elektrisk modifisering, som f.eks flytting av setevarmemodul, om-pinning av kontakter, og mekanisk modifisering i noen tilfeller.
Seteminne vil ikke fungere, og de nyere setene kan som regel bare kjøres de første 20-25 sekundene etter hver start av bilen. (har ikke sjekket muligheten for å bruke den gamle seteelektronikken til styring av setemotorene i "nyere seter" )