PDA

Vis full versjon : bløtt på gulv i 740



kraftern
25/07/10, 14:31
hei. har ett lite problem med min 740. det er bløtt på gulvet både på førersiden og passasjer siden.. ikke bak. har sett under bilen å det er ingen rusthull eller lignende å finne. hva kan dette komme av ? :confused:

torfinnt
25/07/10, 14:39
Hei.

Nesten garantert at det er kranen til varmeapparatet som lekker...

Muligens frostvæske i dørken?

Går fint å skifte, men er litt trangt :)

Kos deg

kraftern
25/07/10, 14:47
det har da ikke minsket noe i ekspansjonstanken men :). skal se etter litt etterpå.takk for svar

Daruu
25/07/10, 15:38
Luftelukene og/eller takluke kan også være mulige årsaker.

Mine lufteluker er ikke tette.... Aner ikke hvordan man skal få fikset det, så tar gjerne imot tips!

boman
25/07/10, 16:06
Er jo bare å smake så merker du fort om det bare er vann eller om det er kjølevæske.
Men siden det er vått på begge sider er det vel kanskje ikke varmekrana, men hele registeret?

kraftern
25/07/10, 16:58
nei det er ikke kjøleveske nei, så vannet må komme utenifra, så må være ett sted det ikke er helt tett. har takluke men den er tett.. virker som om vannet kommer unner i fra på en måte :S

boman
25/07/10, 18:02
Hvordan vet du at takluka di er tett?

tennpluggen
26/07/10, 01:29
slitter med dette selv men hos meg er det bløtt på hele gulvet til å med under bak setet å i bagsajen så stort sett i hele bilen:P

InFernuz
26/07/10, 02:16
Har akkuratt det samme problemet selv men aner ikke hva som er problemet :confused:

Langedal
26/07/10, 09:15
Luftelukene fremme i dørken skal normalt sett ikke slippe inn vann, men de skal kunne lukkes. Hvis ikke blir det fort kaldt på beina om vinteren :) Hvis ikke fjæringsmekanismen er i orden, slik at luka holder seg igjen. Bør denne skiftes/repareres, eventuelt kan luka limes igjen. For det er ikke noe "må ha" greie, men er okey på varme dager.

Vann i gulvet fremme kan også skyldes kabelgjenomføringene i torpedoveggen. Disse er normalt sett isolert med gode gummiringer, MEN; hvis noen av disse er borte/ødelagte eller ikke er tette. Så kommer det fort vann inn i bilen. Faktisk kan en sprekk være nok til at man kjenner det drypper på beina når man kjører i regnvær.

Teebob
26/07/10, 19:18
Kjøp en tube sikafleks og lim igjen begge luftelukene.. De har funket på de 740ene jeg har vert borti..

InFernuz
26/07/10, 20:30
Og hvor ligger disse luftelukene?

Langedal
26/07/10, 21:02
Og hvor ligger disse luftelukene?

Foran fremdørene. Mellom gulvet og dasjbordet. I pedalhøyde.

torfinnt
27/07/10, 08:20
Foran fremdørene. Mellom gulvet og dasjbordet. I pedalhøyde.

Hmm?

Ble det ikke slutt på det da 940 kom?

Jeg har i allefall ikke funnet dem på mine.. (95 og 98 mod)

Men riktig at det finnes på 240/740

boman
27/07/10, 08:51
Det er jo 740 det er snakk om her, ikke 940.

Havard89
27/07/10, 23:23
Luftelukene og/eller takluke kan også være mulige årsaker.

Mine lufteluker er ikke tette.... Aner ikke hvordan man skal få fikset det, så tar gjerne imot tips!

På en 740 eg hadde lak det rund ramma til lukene i pakninga der og ikkje i lukene, so kan vere ganske greit å sjekke det før en lima fast lukene..:D

kraftern
28/07/10, 00:20
takk for gode svar !
boman: har stoff i heile taket, så ville sett rimelig fort hvis det kom derfra.
skal ta en nærmere titt torpedo veggen og på disse luftelukene så fort som mulig,
så får jeg håpe det er dem/pakningen til luftelukene å ikkeno større problem. :)

boman
28/07/10, 09:26
Det er ikke alltid at taket blir vått, selv om det er takluka som lekker.