PDA

Vis full versjon : Må ha svar fort!! 1031 lamellsperre lager lyd!!



Jonas Turbo
25/07/10, 11:33
Hadde et par ringer med 740'en min igår.. Har 1031 lamellsperre på den.
Men merket en lyd da jeg stod stille og svingte til venstre og begynte å kjøre fremover.. kunne høre en liten dunke/smelle lyd fra venstre bakdekk..???
Noen som vet noe om hva det kan være? farlig å kjøre med? :confused:

pLetten
25/07/10, 11:50
Kan vel være du har traspet ett lager da.

Jonas Turbo
25/07/10, 12:21
hjullager du mener eller?? :)

Morgis
25/07/10, 12:24
jekk opp bilen, hør etter ulyder når du snurrer på hjulene, evnt prøv å dra og dytte i hjulene og kjenn etter slark.

Luigi
25/07/10, 14:25
er sikkert sperra som har kvelda..

Jonas Turbo
25/07/10, 16:51
jekka bilen opp og kjente etter slark på hjullageret. var litt slark i hjulet.. kan det komme litt smelle lyd sånn av og til fra et lager når man kjører i ring sent??
lyden er ikke konstant, men kommer hvis man står stille og svinger maks til venstre og begynner å kjøre...

ChrML
25/07/10, 17:13
Kan være farlig å kjøre med litt avhengig av hva som er galt. Sitter en låsering varmet og presset på drivakselen som mothold for lageret. Hvis lageret går helt istykker, låseringen har klart å løsne eller hvis plata man strammer for å holde på plass drivakselen har løsna så kan hele drivakselen med hjul og alt på komme ut. Kan ikke se for meg at det er så morro :p.

Men mest sannsynlig er det ikke så ille. Et lager som slarker litt eller noe kan lage mye lyd.