Trønder karen
30/11/23, 15:09
Kan noen av dere sette meg på rett spor her:)
Nå har jeg fått en merkelig feil på den v50 igjen. 1,6d.
Når jeg vugger på bilen( mens den står på tomgang) så får jeg opp rød varsellampe. Motor service snarest» på svensk off cause.
Tankmåler går ned til null. Noe som igjen trigger kode på brenneren.
Denne varsellampa slokker selv bare jeg ikke rugger på bilen.
Dere skjønner jo selvsagt at denne feilen kommer når bilen er i bevegelse. Men slukket når jeg stopper og parkerer.
Feilkodene er:
CEM 4A33. Fuel level sensor faulty signal
ECM A250. Particulate trap faulty signal.
ECM A600. ADM Faulty signal.
ADM 000B. Fuel level faulty signal.
Jeg har skiftet dieselfilter i etterkant.
Det ligger en «samlekontakt» like ved doseringspumpa på høyre side som jeg hadde mistanke til. Denne har jeg sjekket og sprayet, uten at det ble bedre.
Nå tenkte jeg spørre om det kan være en kontakt oppå dieseltanken ELLER på eolyse tanken jeg burde sjekke.
Problemet mitt er at dieseltanken er full og jeg vet ikke om denne kan tappes???
JEG kan ikke tenke meg at det kan være noe annet egentlig. Har prøvd å framprovosere feilen ved å røre på diverse kontakter, men har ikke klart å finne den rette egentlig������
Tror dere jeg er inne på rett spor her??
På forhånd takk.
Nå har jeg fått en merkelig feil på den v50 igjen. 1,6d.
Når jeg vugger på bilen( mens den står på tomgang) så får jeg opp rød varsellampe. Motor service snarest» på svensk off cause.
Tankmåler går ned til null. Noe som igjen trigger kode på brenneren.
Denne varsellampa slokker selv bare jeg ikke rugger på bilen.
Dere skjønner jo selvsagt at denne feilen kommer når bilen er i bevegelse. Men slukket når jeg stopper og parkerer.
Feilkodene er:
CEM 4A33. Fuel level sensor faulty signal
ECM A250. Particulate trap faulty signal.
ECM A600. ADM Faulty signal.
ADM 000B. Fuel level faulty signal.
Jeg har skiftet dieselfilter i etterkant.
Det ligger en «samlekontakt» like ved doseringspumpa på høyre side som jeg hadde mistanke til. Denne har jeg sjekket og sprayet, uten at det ble bedre.
Nå tenkte jeg spørre om det kan være en kontakt oppå dieseltanken ELLER på eolyse tanken jeg burde sjekke.
Problemet mitt er at dieseltanken er full og jeg vet ikke om denne kan tappes???
JEG kan ikke tenke meg at det kan være noe annet egentlig. Har prøvd å framprovosere feilen ved å røre på diverse kontakter, men har ikke klart å finne den rette egentlig������
Tror dere jeg er inne på rett spor her??
På forhånd takk.