PDA

Vis full versjon : vanntemp følere, hvem går hvor?



kenar
24/07/10, 19:08
lurer på hvem av temp følerne på toppen som går til hjernen å hvem som går til instrumentet? blitt usikker nå hvem som går hvor da jeg skifta en og etter det virka itte det i instrumentet, å det var den jeg har hørt skal gå inn tell hjernen.
har problemet med at bila ikke vil starte da den blir varm og antar det er en av følerne.
motoren er en B230 FT med LH 2.2 nett.

jonass
24/07/10, 20:55
Den lengst bak altså mot torpedo veggen er den til sprutet.

boman
29/07/10, 18:03
Bekrefter dette. Det ser du også lett om du kobler av den sensoren lengst fram på motoren (måleren ved speedometeret blir død).
Den bakerste(nærmest torpedo) og trangeste er til hjernen.

kenar
29/07/10, 18:10
takker, har fønni ut av det nå også, skifta den fremste føleren, med en je hadde å da ble det stille på vanntemp i speedometeret, men det er den som er jævligst å få av, den bakerste er enkel å få ut. ny er bestilt i fra statene så håper det er dette som er problemet:)

boman
29/07/10, 23:38
Jaha? Nå har jeg ikke bytta den bakerste noen gang (selv om det trengs), men jeg utsetter det fordi det er så trangt. Den foran kommer man jo lett til, kan ikke skjønne at den bakerste er enklere å få ut ?

kenar
30/07/10, 13:51
Jaha? Nå har jeg ikke bytta den bakerste noen gang (selv om det trengs), men jeg utsetter det fordi det er så trangt. Den foran kommer man jo lett til, kan ikke skjønne at den bakerste er enklere å få ut ?


19 mm lang pipe å det går fint bak der for min del, mens den forran må tas med fast nøkkel;)

boman
30/07/10, 22:11
Ah, jeg trodde kontaktene var like på de følerene (altså at plasten på kontakta er større en føleren så man ikke kommer til med pipe!). Da er saken kanskje enklere, får titte litt på det i morgen :)