PDA

Vis full versjon : Er forseter for XC70 2014-modell kompatible med 2004-modell?



Judge Dredd
11/06/23, 15:00
Førersetet til min 2004-modell begynner å bli slitt og ser sarvete ut. Ønsker egentlig å reparere det, men det er ikke regningssvarende hos en salmaker. Ønsker derfor å skifte det. Det finnes ingen seter på skroten med samme årsmodell og farge som min; derimot mange fra nyere årsklasser.

Spørsmålet er: Er dette "plug and play"? Jeg skulle jo tro at rammen/innfestingen mot karosseriet er den samme. Og kontaktene til varmesetet burde vel heller ikke være så forskjellig?

Takknemlig for alle svar!

FroBe
11/06/23, 17:32
Så vidt jeg husker så er ikke seter fra en 2005-modell P2 (etter facelift) kompatible med 2004 P2, men ikke umulig å få disse til å passe/virke med redusert funksjonalitet.
I 2008 introduserte Volvo en ny serie XC70 II basert på Ford Mondeo-plattformen. Jeg blir overrasket hvis disse er kompatible på noen måter.
2014-modellene har vel også fått en facelift eller to.

Svirre
11/06/23, 20:19
Elektronisk så er det nei. Det er langt i fra plug 'n' play. Helt andre protokoller på elektronikken og ikke minst forskjellig kabling. Om stolen passer fysisk er ukjent for meg, men tvilsomt at det gjør. I verstefall må du bygge om innfestningen fra '14 til '04 for å få dette til å passe.

Et artig prosjekt om du går løs på dette, men det er ikke noe som er rett frem :)