PDA

Vis full versjon : volvo v70 2011 olje nivå



acer
10/05/23, 10:38
hei jeg lurer på hvor mye olje skal det være på min volvo v70 2011
2, 162,7 hk / 120 kw 2,0 163hk . skal det være 5,9 eller 5,6 det mangler 1 rute på oljenivået elektroniske oljenivå hvor mye er en rute i olje mengde

jiha1968
11/05/23, 00:09
Hei, den elektroniske måleren skal IKKE vise fult nivå, det skal være en tom rute under full slik som din bil viser nå. (en tom rute på hver side av "full")
(gjelder de aller fleste dieselmotorer, for å redusere faren for "Diesel Runaway")
Hvis motoren din har en gråhvit mini-peilepinne nede i framkant på bunnpanna i tillegg, så skal ikke nivået være over 3/4 der heller.
Konsentrer deg heller om å holde dieseltanken full:p

René Fredriksen
11/05/23, 12:10
Hei, den elektroniske måleren skal IKKE vise fult nivå, det skal være en tom rute under full slik som din bil viser nå. (en tom rute på hver side av "full")
(gjelder de aller fleste dieselmotorer, for å redusere faren for "Diesel Runaway")
Hvis motoren din har en gråhvit mini-peilepinne nede i framkant på bunnpanna i tillegg, så skal ikke nivået være over 3/4 der heller.
Konsentrer deg heller om å holde dieseltanken full:p

akkurat det med oljenivå ikke skal være mer enn 3/4 gjelder til og med Euro 4 og alt oppover fra der :)

2011 modell da regner jeg med du har en euro 5 å denne skal a 5.9 Liter olje. Enkelt egentlig, har du olje filter på skrå over dynamo skal du ha 5.9 Liter. Har du rett stilt oljefilter skal du ha 5.7 Liter ( men da har du en rød peilepinne å)